Ijzendijke V1- Reigerboys V2

Reiger Boys VR2

4 oktober 2014 14:30

Wolters, L.H.W.

Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Twee jaar geleden ging de promotie naar de eerste klasse niet door, omdat we 6-1 van dit team hadden verloren in de nacompetitie. Iedereen was er van overtuigd dat we niet nog eens op die manier zouden verliezen. Na de warming-up begonnen we met een goede spanning aan de wedstrijd.

Aan het begin van de wedstrijd werd er erg goed druk gezet door de Reigerboys, waardoor er de eerste tien minuten voornamelijk op onze helft gespeeld werd. Het was duidelijk dat we onder de druk vandaan moesten zien te komen. Dat gebeurde toen Kelly in de 15e minuut de 1-0 maakte voor IJzendijke. Na een mooie actie plaatste Kelly de bal in de linkerhoek naast de keeper. Hierna vonden we onze draai weer terug en ging de wedstrijd gelijk op. In de 40e minuut gaf Kelly een pass op Thea, die de bal vanuit een moeilijke positie keurig in het goal schoot.

Dit zorgde er voor dat we met 2-0 voorsprong de rust in gingen.

Na de rust begon het vanaf onze kant weer iets te onrustig, waardoor ook de 2-1 al snel viel.

Het werd een tweede helft waarin we moesten knokken voor iedere bal. Na 25 minuten werden Thea en Lora gewisseld voor Marjolein en Carmen. Dat betekende dat Stephanie rechtsback ging spelen en Lisa linksback. De laatste 20 minuten hebben we er met z’n allen voor gezorgd dat we de drie punten thuis hielden.

Dit betekende dat we al 4 van de 5 wedstrijden gewonnen hebben!

Zaterdag gaan we er weer met z’n allen voor en pakken we hopelijk weer punten tegen Berkel.

Dat kunnen we daarna mooi afsluiten met een feestje in de Raayberg!