Zaterdag 20 september - IJzendijke Da1 - Warburgia Da1

Wartburgia VR2

20 september 2014 14:30

Grinwis, W.

Deze zaterdag stond onze 3de wedstrijd van dit seizoen op het programma. Het avontuur in de eerste klasse verloopt aardig tot dusver: 3 punten gepakt op Ter Leede en vorige week verloren we van ADO Den Haag met een uitslag van 4-0.

Vandaag verwelkomen we Warburgia op ons sportpark te IJzendijke. Hun lange reis was niet vlekkeloos verlopen, want bij Biervliet kwamen ze erachter dat de gewassen spullen niet mee op de bus waren. Dit keer een nadeel van hun luxe, want niet alleen de shirtjes maar ook de broekjes en sokken waren gezamenlijk gewassen maarniet meegekomen. Gelukkig kon ons bestuur voorkomen dat de toeschouwers niet alleen voor de voetbalkunsten kwamen kijken en verzorgden ze tenues voor Warburgia. Zo speel je shirtjesgewijs de ene week tegen ADO Den Haag en de andere week een ouderwetse derby tegen 'Schowndieka'.. Contrasten.

Om kwart voor 3 klonk het fluitsignaal voor de aftrap van de wedstrijd. De dames van 'Tieke' kwamen goed uit de startblokken met goede aanvallen. Warburgia kon enkele weerstand bieden maar IJzendijke had het beste van het spel. Uiteindelijk bleek onze mama Thea succesvol met het afronden door een scherpe voorzet van Carmen Foks. Met het hoofdje zet ze de score op 1-0. Warburgia komt er enkele keren uit met aanvallen, maar IJzendijke houdt overwicht. Zo lag de 2-0 op de schoen van Carmen Foks, echter verkoos zij de linkspoot (naast buutekantje rechts) die na het omspelen van de keepster uit balans raakte.

Annelien was rond de 35ste minuut wel trefzeker. Opbouwen vanaf de rechtse kant, balletje naar binnen en er wordt een overtreding gemaakt door Warburgia, net buiten het strafschopgebied. Aangezien de bal bij Annelien belandt (en dus IJzendijke in het balbezit is), laat de scheids onder het mom van voordeel doorspelen. Annelien rondt deze aanval, zoals een spits het betaamd, koelbloedig af door de bal in het linkse hoekje te knallen. Lekkere stand om aan de thee te gaan!

De zonnebank van onze scheidsie was niet van lange duur want na een korte pauze mocht het blauw witte leger weer aanzetten. ''Aaaaahn dek''. In het begin van de tweede helft kwam IJzendijke met goede aanvallen, waar verzuimd wordt te scoren. Na een minuut of tien zijn de teams enorm aan elkaar gewaagd en komt ook Warburgia met gevaarlijke aanvallen opzetten. Marjolein wordt gewisseld voor Kylie en Stephanie komt erin voor Lora. Rond de 65ste minuut veranderd Warburgia haar opstelling: ze gaan 1 op 1 spelen. Dit zorgt voor enkele verwarring bij ons team. Zo wordt Warburgia gevaarlijk. Via een goede aanval vanaf de zijkant kan een spits van Warburgia vrij doorlopen op de keeper en schiet genadeloos de 2-1 binnen.

Onze verdediging, versterkt door Carmen Cortvriendt, weet de boel goed vast te zetten tot de laatste minuut, al blijft een 2-1 stand in de laatst minuten bij voetbal altijd maar een akelig iets. Toeschouwers kijken met zenuwen de wedstrijd aan tot de scheids eindelijk bij de 95ste minuut er een einde aan maakt. Niet een van de beste wedstrijden van de dames van IJzendijke. Wederom  winst met maar een doelpunt verschil, wat niet nodig had moeten zijn. De toeschouwers bleven desalniettemin in spanning tot de laatste minuut! Zes punten uit drie wedstrijden voor een debutant in de 1ste klasse.. We doen het verre van slecht! Laten we deze lijn nog maar even doorzetten.. Deze zaterdag volgt de uitwedstrijd naar VVIJ Da1.. AAAAAAHN DEK!

Reporter: Lora van den Hemel

Geeft de pen aan: Nouk Wiersum