van heinde en ver!

Arnemuiden VR1

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse P02

10 april 2014 18:30

Onze dames kwamen van alle kanten van Nederland om op tijd in Arnemuiden aanwezig te zijn. Sommige kwamen met de trein, anderen kwamen van de Mac, maar allen waren aanwezig. We waren wel wat aan de late kant, waardoor we de opstelling pas tijdens de warming-up te horen kregen:

Tess     Ria       Sophie

Carmen

MariekeS         Dewi    Yannick

Daphne

Kim                 Bo

Bank: Demi, Bridget, Mireille, Stéphanie, Kelly

Vanaf het begin van de wedstrijd was het al chaos. Balletjes niet over de grond, niet in de voeten gespeeld, niet netjes aangenomen, affijn, één pot nat was het. Zodra iemand van ons de bal had, stonden er 4 ernemuujenaers om heen. Overzicht was er dus niet. We speelden over het algemeen wel op hun kant van het veld. We speelden zo nog een poosje door, wel wat goede acties en samenspel, maar we kwamen niet door hun verdediging die uit 11 speelsters bestond. En toen ineens waren er zomaar een paar minuutjes in het veld die de situatie veranderden. Een mooie kaats van Sophie naar Yannick en weer terug zorgde ervoor dat de verdedigster een sprintje over het veld kon trekken naar voren, een paar speelsters voorbij getikt (Ghehe lekker puh) en vervolgens een voorzet kon geven voor het goal. Helaas! Geen doelpunt. Maar wel een verandering in de sfeer, voor mij dan althans. Kim werd hierna gewisseld voor Mireille. Die kreeg een mooie kans via rechts, en schoot richting het goal. Tegen de keepster.. Maar deze hield de bal niet vast en Bo zag haar kans! BAM GOAL WOEHOEEE!!!! Hierna was het weer de chaos van het begin, maar we stonden in elk geval voor. En we waren beter. …Rust. Tijd voor een glaasje limonade.

In de rust werd Bridget gewisseld voor Marieke, waarbij Mireille rechtshalf ging spelen en Bridget in de spits. Net na de rust kwamen Demi, Stéphanie en Kelly er ook nog in. Maar de chaos bleef aanhangen tot het eind van de wedstrijd….. We waren wel sterker, en hadden een paar mooie acties, maar niemand speelde op z’n best. Het 2e doelpunt voor Ijzendijke viel al snel, door een mooie voorzet van Bridget en Daphne maakte deze af. 2-0! Bridget kreeg ook nog de kans om een vrije trap in het goal te schieten, prachtig in de kruising, meesterwerk: 3-0!! …Vervolgens een domme fout door Ijzendijke waardoor het te makkelijk was voor Arnemuiden om op te rukken. Na de Tieke-ingooi op het middenveld was er wat miscommunicatie, en Arnemuiden onderschepte de bal. Een voorzet naar voren naar één van hun spitsen. Carmen en Ria renden zo hard ze konden, maar helaas. De spits kon nog net een punter naar voren schieten langs Maria. Shit, 3-1. De laatste 20 minuten hadden we steeds meer balbezit, en Arnemuiden rukte steeds vaker op. Maar onze verdediging had ze goed onder controle, waardoor verdere doelpunten niet vielen. Ik zal maar afsluiten met het volgende feit: Wij op z’n slechts, zijn we in de 5e klasse nog het best! ;)