Nieuwdorp/Patrijzen Da2 – Ijzendijke Da2

ST Nieuwdorp/Patrijzen VR2

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse 852

9 november 2013 11:15

Vandaag moesten we naar Nieuwdorp. Een half- uurtje van ons vandaan, alleen toch moesten we al om 9:45 stipt aan de kantine staan aangezien de wedstrijd om 11:15 zou worden gestart.

Iedereen was op tijd aanwezig en na het eerste te hebben uitgezwaaid voor hun reis naar Brielle (1-4 gewonnen, super!!) vertrokken wij ook.

Aangekomen vonden we ‘’de kleedkamer met het raam’’ (dat nu was geblindeerd) en konden we beginnen met omkleden.

Tijdens de opwarming werd ook al snel duidelijk dat Nieuwdorp ook niet aan de regen was ontsnapt. Maar dat maakte niet uit want we hadden er zin in!

De opstelling luidde als volgt:

Sophie – Ria -  Anne

Carmen

Marieke S – Ivanka – Marieke U

Kelly

Kim – Tess

Bank: Daimy

De aftrap werd gegeven door Kim en Tess en meteen gingen we naar voren wat leidde tot een corner. Maar daar kwam verder niks uit, gaf niks.

De Nieuwdorpse keepster trapt uit en er wordt wat getikt en hup de bal op de counter naar de vrouw van Anne die watervlug achter de bal aan ging, maar Anne bleef er goed bij. Toch belandde de bal voor het goal en werd deze er moeiteloos ingetikt, Maria kansloos, 1-0.

Sophie en Anne ruilden ook meteen van kant naar aanwijzing van Hans. Sophie is net wat sneller als Anne, vandaar dat zij de taak kreeg hun snelle spits niet meer los te laten.

We gingen vol goede moed door en daar viel ook ons doelpunt doordat Tess de bal mooi binnentikte in de rebound van een corner, Ria zat er erg goed tussen waardoor hij zo voor Tess haar voetjes belandde, 1-1.

We speelden verder en lieten ons voetbal zien. Alleen we voelden zeker de hete adem van Nieuwdorp in ons nek, die overal tussen zaten.

Daimy mocht ook haar talenten nog laten zien waarbij Kelly even mocht rusten en Tess achter de spitsen belandde.

Door weer een counterbal viel de 2-1.

Tot aan het einde van de 1ste helft bleef het 2-1 totdat Marieke U weer een van haar prachtige acties liet zien en de 2-2 een feit was.

Toch een mooie stand om de rust mee in te gaan.

We hadden wel al door dat we zeker niet tegen het volledige 2de Dames elftal van Nieuwdorp aan het voetballen waren. Nieuwdorp Da1 was afgelast, vandaar misschien dat ze met 13 aan het opwarmen waren maar toch gedurende de wedstrijd er wel zo’n 6 nieuwe inbrachten.

Maar goed, de tweede helft begon en we voelden meteen weer de druk. Ze waren snel, fysiek en technisch, maar wij waren zeker niet veel minder en bleven er voor gaan.

Toch viel de 3-2 door weer een van hun snelle spitsen en middenvelders op ons goal af te sturen.

We bleven sterk, want de 3-3 ging vallen, daar waren we van overtuigd. En ja hoor, het was weer Marieke U die opkwam over links. Wat heen en weer getik rond de 16 en Ulijntje schoot de bal in de netten, 3-3!

Kim werd nog gewisseld voor kelly.

De combinaties bleven er nog en ook langs rechts werd er mooi opgekomen. We speelden goed maar de druk van Nieuwdorp werd zwaarder. Aangezien Nieuwdorp heel graag bij de eerste 5 wil eindigen, zette ze hun sterkste team erop. Het spel werd verder op onze helft gespeeld. Anne kreeg nog een razendsnelle nieuwe vrouw, Sophie haar tegenstander was nog niet moe en langs het midden kwamen ze steeds meer mee met de aanvallen.

De scheids vond dat er erg veel blessures waren gevallen, aangezien de blessuretijd wel erg lang duurde.

We hielden vol, totdat daar voor het goal wat heen en weer werd getikt, we zaten er tussen, we bleven bij onze man, maar toch rolde de bal langs het goal en was daar een Nieuwdorpse speelster die hem zo kon binnentikken.

Balend als een stekker gingen we weer op onze positie staan, maar nadat er werd afgetrapt en een paar keer over werd getikt gaf de scheids toch het fluitsignaal en maakte een eind aan deze wedstrijd.

Ondanks dit ons eerste verlies was dit seizoen, mogen we trots op onszelf zijn. We weten nu toch zeker dat we een klasse hoger aankunnen, aangezien hun 1ste zelfs 3de klasse voetbalt. En ik weet zeker, als we de 2de helft van de competitie zo blijven spelen, mogen we aan het eind van het seizoen op de kar!

Eindstand: 4-3

Ik geef de pen door aan: Marieke S