IJzendijke DA2 - Rillandia DA1

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse 852

2 november 2013 12:30

R. van Merode

Afgelopen zaterdag 2 november 2013 mag wat mij betreft geplaatst worden in het Guinness World Records Book. Nog nooit eerder dit seizoen waren er zoveel blessures, is er zoveel water het veld op gebracht, nooit eerder dit seizoen moesten twee dames naar de HAP (beterschap Natasja en Dewi!!!) en nog nooit eerder duurde de blessure tijd zo lang..

Zodra iedereen aanwezig was om half 12, gingen we naar de kleedkamer. We ontdekten gelijk dat Maria er nog niet was, want waar was de muziek????? Op het gemakje warm gelopen en wat ingespeeld, en daarna met een mooi rood hoofdje op de foto. Weer een record voor in het boek: Nooit eerder hebben de Tieke dames zich zo vaak omgekleed! Eenmaal op het veld, bijna klaar voor de wedstrijd, had Kim van Poucke een geweldige speech: Iedereen 200% voetballen ...en Maria 200% sjansen met de scheids, “want dat helpt echt hoor”. Zo werden we helemaal klaargestoomd om tegen de koploper te voetballen, met als doel natuurlijk zelf eerstes komen te staan!!!

De sterke opstelling was als volgt:
Kelly Yannick
Ivanka
Marieke U Dewi Anne
Carmen
Natasja Ria Mireille
Maria

Op de bank zaten nog 4 wissels, die ‘de hrootste leute èn”, namelijk: Marieke S, Kim, Tess en Sophie. Aangezien er geen plek meer was op de bank, liep Hans van links naar rechts, terug naar links, weer naar rechts, een paar schoppen tegen de ballenzak, weer naar links, etc. Ja, de eerste paar minuten waren inderdad wat stressvol. Mooi-bedoelde pasen kwamen niet aan, iedereen zocht een beetje naar de orde in de chaos. Maar na 10 minuten keerde het tij: De tieke dames voetbalden de sterren van de hemel. Ze speelden hun eigen spel, kwamen gevaarlijk dicht bij het doel en speelden vaak op de helft van de tegenstander. Een paar nieuwe wissels bleek geen slecht idee te zijn. Marieke S nam de bal mee over het middenveld, maar helaas kwam ze niet dicht genoeg bij het doel en kwamen de ballen in de handen van de keepster terecht. Totdat Marieke het beu was! BAM een mooi balletje in het goal. Zelf was ze eerst ook eventjes verbaasd dat die zat, maar nu beseft iedereen dat dit winnende goal ons op de 1e plaats in de competitie heeft gezet. Nog een mooie record voor in het Guinness World Records Book. Laten we allen alles op alles zetten om die plaats niet meer af te geven! Na wat gerocked te hebben in de kleedkamer, bleven de meeste nog even kijken naar het 1e. Voor de echte party-animals was de dag nog niet voorbij, want er zou nog heel wat gegeten en gefeest worden. En natuurlijk het verkondigen van de Woman of the Match TESS..

Maar voor mij sloot Hans deze mooie dag af met het volgende mopje van de week:
“Hoe kom je aan die balpen, Jantje?”
“Meegenomen van school, papa”
“Dat is verkeerd, jongen. Dat mag je niet doen. Dat is stelen. Als jij een balpen nodig hebt, vraag je het maar gewoon aan mij. Dan breng ik er een mee van kantoor”