Tieke Da2-Bru 1

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse 852

5 oktober 2013 12:30

R. Koster

Vandaag stond de wedstrijd tegen Bruse Boys da1 op het programma.

De Derde competitiewedstrijd van het tweede, waarvan de 2e thuis. Stephanie Thomas mocht vandaag haar debuut maken en ook nog eens bij een thuiswedstrijd! Bruse boys stond er goed voor in de competitie en we waren dus voorbereid. Maar omdat we een record van 11 wedstrijden ongeslagen thuis hadden vonden we dat een 12e er ook nog wel bij kon. Om 11.30 was iedereen er en konden we gaan omkleden. De opstelling was als volgt: Maria in het doel. Daarop volgden Ria, Carmen, Ivanka en Natasja in de verdediging. Met als middenveld Marieke S, Dewi en Maud V, achter de spitsen Kelly en in de spits Yannick, die weer helemaal fit is en Marieke Ulijn. De bank werd versterkt door Sophie, Mireille en de debutante Stephanie.

Om half 1 begon de wedstrijd dan. Maria won de tos en koos ervoor om te wisselen i.v.m. de zon die er door kon gaan komen. Bruse boys mocht dus aftrappen. Ze begonnen fel aan de wedstrijd en dit betekende dat het geen makkie zou worden. Toch werd er steeds op hun helft gevoetbalt. Kelly schoot na 10 minuten een afstandsschot maar deze kwam er niet in. Ook Ria mocht heel wat vrije trappen nemen maar ook deze gingen er niet in. Maar we gaven niet op. We bleven proberen en knocken voor het eerste doelpunt. Door een foutje in de aanval kon Bruse boys op de counter en de snelle spits van hun maakte deze goed af. Net voor rust werd er dan ook nog gewisselt, Sophie kwam erin voor Kelly en Mireille kwam erin voor Marieke S. Mireille kon haar snelheid goed gebruiken zo op die linkerkant.  En met 0-1 op het scorebord gingen we thee drinken.  In de rust werd veel hetzelfde gezegd. Dit mochten we niet gaan weggeven, wij hadden meer kansen maar net zoals iedere wedstrijd wilde de bal niet in het doel. Na hier wat over gepraat te hebben kwam de scheids ons halen en vertelde dat het weer tijd was. We begonnen met volle moed aan de 2e helft en wisten wat ons te doen stond. Na wat handsballetjes van beide kanten kwam het goede voetbal wat we op de training steeds lieten zien weer naar boven. En daar was ie dan, de gelijkmaker. Yannick gaf een goede voorzet op Maud V die geen seconde twijfelde en de bal op het doel schoot. De keepster van Bruse boys raakte de bal wat ongelukkig, maar de bal eindigde toch in het doel. 1-1 stond er dan eindelijk op het scorebord. Marieke U kwam er al vaak voorbij langs de linkerkant maar kreeg de bal steeds net niet in het doel. Maar niet alleen aan de linkerkant kwamen we er voorbij. Maud V had haar tegenspeelster voorbij gespeeld en gaf een goede voorzet. Marieke U stond daar aan de tweede paal klaar om hem erin te schieten. De keeper stond op het verkeerde been dus was kansloos. Het was 2-1. We mochten het niet meer weggeven, hebben er zo hard voor gevochten om voor te komen en bleven druk zetten. Yannick had de bal op het randje van de 16 maar merkte dat het daar te druk was en speelde de bal naar Kelly die naast haar vrij stond. Kelly zag alle ruimte voor een schot op het doel en deed dit ook. 3-1 Stond op het scorebord. De snelle spits van Bruse boys probeerde nog een paar keer druk te zetten maar Carmen gaf haar geen meter ruimte en ze kwam er hierdoor dan ook niet langs.  En daar was het fluitsignaal van de scheids. Onze 12e ongeslagen wedstrijd thuis was een feit!

Na een 0-1 achterstand bij de rust toch nog goed teruggekomen tot een 3-1 eindstand.  In 3 wedstrijden hebben we dan 7 punten gehaald, niet slecht.  Carmen werd als woman of the match bekroond met de speciale medaille ontworpen door Sophie! Dinsdag hebben we een uitwedstrijd naar Jong Ambon nog steeds voor de beker. Eens kijken hoeveel punten we daar kunnen pakken. Ik geef de pen door aan: Ria Knetsch!