Zaterdag 28 september 2013 Koewacht Da1 – Ijzendijke Da2

Koewacht VR1

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse 852

28 september 2013 12:45

De 2e competitie wedstrijd van ’t twidde werd gespeeld in en tegen koewacht. Met een selectie van 16 spelers waren we klaar om eens een lekker potje te voetballen. In de kleedkamer werd zoals altijd de opstelling besproken. De dames die een basisplaats hadden gekregen waren: Maria, Brigith, Maud, Ivanka, Debby, Mireille, Marieke, Sophie, Dewi, Kelly en Tess. Met een goede versterking op de bank van Natasja, Kim, Anne, Daimy en Ria kon de wedstrijd beginnen.

De eerste helft begon wel goed, verschillende acties volgden maar liepen niet uit op echte kansen. Echt top voetbal was het nog niet. Koewacht was fysiek heel sterk en we hadden het zwaar. Het voetbal wat we laten zien op de trainingen zagen we niet echt terug. Pasen waren niet zuiver en de ballen kwamen niet aan. Koewacht brak enkele keren door en we mogen van geluk spreken dat die ballen er niet in gingen. Door de 2 snelle middenvelders Mireille en Marieke en de spitsen Dewi en Kelly kwamen er verschillende doelpogingen maar ook die liepen op niks uit, tot dat Marieke op het middenveld de bal kreeg, ze sprinten naar voren en wist de bal perfect in het doel te schieten. De 0-1 was toen eindelijk daar, en wat waren we opgelucht en blij. Verder speelden we de 1e helft rustig uit en gebeurden er geen rare dingen.

Na wat gewissel met de spelers kon de 2e helft weer beginnen.  Alle wissels kwamen er in voor Debby, Mireille, Marieke, Sophie en Dewi. We probeerden het voetbal op te pakken, maar dat ging nog niet zo makkelijk. We hadden het zwaar de 2e helft, en Koewacht kwam steeds meer aan de bal en kon steeds meer acties maken. Gelukkig kwamen er nog niet echt kansen uit, maar voor ons ook niet. We probeerden wel te voetballen maar het tempo tussen het afwisselen van aanvallen en verdedigen was weg. We stonden wel voor, maar Koewacht was beter. En dat merkte je, steeds vaker kwamen ze op onze helft, en wat we zo hoopten te voorkomen gebeurde. Koewacht scoorde de 1-1. Het was nog 20 minuten spelen en ons vertrouwen was nog niet weg. We kregen steeds meer balbezit en we wisten dat er nog iets te halen was, maar daar bleef het dan ook bij want een doelpunt kwam er niet meer. Maar we hebben ons best gedaan en we hebben er voor gevochten, alleen was het jammer genoeg niet voldoende voor een overwinning. 1-1 was de eindstand. Al met al is er met vlagen wel goed voetbal vertoond, maar we kunnen beter dat weet ik zeker. Met een gelijkspel zijn we natuurlijk ook niet ontevreden, zeker niet omdat het een uitwedstrijd was en omdat Koewacht een goede tegenstander is. Ondanks dit ben ik er nog steeds van overtuigd dat dit ons seizoen wordt!

groetjes maud vesseur