Ijzendijke dames 2-Zaamslag dames 1

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse 852

21 september 2013 12:30

Rutger van Merode

De eerste competitie wedstrijd van het nieuwe seizoen voor de Tieke dames van het tweede!

Ijzendijke dames 2-Zaamslag dames 1
Het begon al de vrijdag avond op de training waar we er achter kwamen dat we met een aantal van 20 beschikbare speelsters waren, een lastige keuze voor Hans die toch echt maar een selectie van 16 speelster op papier mag hebben.

Al  vrij snel na de training werd de volgende selectie bekend gemaakt:
Maria, Ria, Carmen, Marieke S, Marieke U, Natasja, Ivanka, Mireille, Maud V, Anne, Kim, Sophie, Daphne, Tess, Lisa, Dewi..

De dag van de wedstrijd was aan gebroken.
Onze knorrende magen in bedwang houdend kwam het tweede, de begeleiding en enkele meide van het eerste aan in de kantine want dankzij Maria en Brigith waren er heerlijk belegde broodjes van de plus uit Breskens aanwezig! En wat waren ze lekker! Tijdens het ontbijt kregen we te horen dat Marieke S ziek was, gelukkig was Sarah er die snel haar spullen ging pakken om zich bij de selectie te voegen. Na dit stevige ontbijt gingen we ons omkleden en opwarmen, waar Natasja er snel achter kwam dat het broodje toch wel erg zwaar op de maag lag. Maar een beetje misselijkheid hield haar gelukkig niet tegen. Na de warming up werd er nog even een nieuwe team foto gemaakt, waarop Zaamslag vroeg of Jeroen er ook even 1tje van hun wilde maken.

Na al het geklik van de camera verschenen de volgende 11 als basis op het veld;
Carmen               Ria           Natasja
      Maud             Anne         Marieke U
                       Daphne
              Lisa             Dewi
Met op de bank: Mireille, Sophie, Kim, Tess en Sarah.

De eerste competitie wedstrijd was van start gegaan, we begonnen de wedstrijd erg rommelig en we kwamen er niet echt lekker in, er werden veel lange ballen gegeven waar niet veel mee gedaan werd, het mooie combinatie voetbal dat we zeker wel konden laten zien lieten we nog even achter wegen. We moesten er nog even in komen zullen we maar zeggen. Gelukkig bakte Zaamslag er ook niet veel van waardoor er veel werd gevoetbalt op hun helft. Na een half uur ging het tempo wat omhoog en kwamen de acties van Maud en Marieke langs de kanten, vele ballen werden voor het doel gegooit van niet alleen voorzetten maar ook corners, jammer genoeg werden deze niet benut. Maar toen kwam uit een wat rommelige situatie de 1-0 gerold, Daphne raakte de bal niet geheel goed maar kreeg hem toch mooi in de linker hoek geschoten,  de keeper maakte geen schijn van kans! Na nog een kwartier lang geprobeerd een overtuigende 2-0 te scoren lukte ons dit niet en gingen we de rust in. Ondanks de 1-0 voorsprong was Hans niet tevreden met ons, hij herkende ons mooie combinatie voetbal en samenspel hier niet in terug. We speelde teveel rommelig door het midden en moesten geconcentreerder worden met onze passes en aannamens en de zijkanten beter benutten. In de rust werden de volgende wissels gemaakt:  Tess kwam erin voor Natasja, Kim kwam erin voor Lisa, Sophie kwam erin voor Ivanka, Mireille kwam erin voor Maud en Sarah vervangde Marieke U.

Een heel nieuw team voor een heel nieuw verloop van de tweede helft. Er werd al wat beter van de zijkante gebruik gemaakt dankzij de snelheid van Mireille en Sarah. Al snel viel Sarah uit en kwam Marieke U terug op links. Na nog steeds veel gevoetbal op de helft van Zaamslag slaagse Dewi erin om 2-0 te maken, een welkom doelpunt! Na nog wat mooie kansen en vele wissels aan onze kant kreeg Ria nog een mooie kans maar deze belande net op de lat en het reactie vermogen vaan de voorhoede was net te traag om deze er nog snel in te tikken voor de keeper erbij was. Gelukkig was bij een volgende actie en schot het reactievermogen van Mireille wel in orde want doordat de keepster de bal niet klem had kon Mireille deze handig binnen tikken en scoorde ze de 3-0. De rest van de wedstrijd bleef het dan ook deze stand, Zaamslag was dan ook geen 1x echt gevaarlijk geweest aan onze kant van het veld..
De eindstand is dus 3-0 geworden een mooie uitslag voor de eerste wedstrijd, met alleen nog wat verbetering in het spel waarvan iedereen overtuigd is dat we dat kunnen! Een mooie start van het nieuwe seizoen waarvan we toch met zijn alle van overtuigd zijn dat dit voor ons een mooi seizoen kan gaan worden! We willen niet op de zaken vooruit gaan lopen maar tegenstanders pas maar op want tieke 2 gaat van het jaar voor het kampioenschap!