S.V. Jong Ambon da1 – IJzendijke da2

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse P01

23 maart 2013 14:30

S.V. Jong Ambon da1 – IJzendijke da2

We vertrokken met 14 spelers om 12:45 naar Middelburg. Daar netjes op tijd aangekomen gingen we naar de kleedkamer omkleden. De opstelling was als volgt:

Maria

Carmen Ria Ivanka Debby

Tess Anne Dewi Natasja

Sophie Kelly

Bank: Kim, Marieke en Mireille

Mireille mocht deze keer het woordje doen, de meeste waren voorstander dat ze het in het Chinees zou vertellen, maar het werd toch Nederlands. We besloten de jel wel te vernieuwen, namelijk aahn dek, maar dan in het Chinees; jiayou.

We startten de wedstrijd met achterwind, omdat Maria de tos had gewonnen. We merkten meteen dat de wind deels het gevolg van de wedstrijd zou bepalen. In het begin van de wedstrijd waren we sterker en werd er vooral op de helft van Jong Ambon gespeeld. Na een tijdje bleek dat Natasja niet verder kon spelen en werd ze gewisseld voor Marieke. We kregen een corner vanaf de linkerkant die Marieke goed nam. De bal werd aangeraakt door een speelster van Jong Ambon een vloog zo in het doel 1-0! Er kwamen hierna niet echt veel kansen meer. Ondanks dat de eerste helft zo’n 50 minuten duurde.

De tweede helft hadden we tegenwind, dat was gelijk te merken. Ongeveer de hele tweede helft werd op onze helft gespeeld. Jong Ambon kreeg kansen maar die werden steeds door onze verdediging tegen gehouden of Maria stond in de weg. De bal werd diep gespeeld op de spits van Ambon maar Maria kwam snel genoeg uit waardoor ze de bal net op tijd had. De speelster van Jong Ambon was daar niet blij mee en sprong niet over Maria, maar liet haar been laag waardoor ze Maria vol in het gezicht raakte. Maria kon gelukkig wel verder spelen. De jacht van Jong Ambon op een doelpunt ging fel verder. Na een schot op de lat kaatste de bal terug in de kluts, maar werd weer op de lat geschoten, grote paniek maar na veel kunst en vliegwerk ging de bal gelukkig naast. Diep in blessuretijd lukte het voor Jong Ambon dan toch, een schot vanaf de zestien was een doelpunt 1-1, dit in de ongeveer 100ste minuut.

Toen we wilden aftrappen floot de scheids gelijk af.

Gelukkig hebben we hier nog wel een punt aan overgehouden. Toen we terug naar de kleedkamers liepen, riep een speelster van Jong Ambon: “dit is het geluk van thuisspelen”.

Reporter: Dewi

Women of the Match: iedereen, want dit is een echte teamprestatie!

De pen is voor: Anne