SK Maldegem-Dames 2

SK Maldegem VR1

11 januari 2013 20:00

Het was tussen 19:00 en 19:15 en de eerste dames waren al aanwezig voor de ingang van V.V. IJzendijke toen alle Die Hards waren gearriveerd stapte we in de auto's en gingen we richting oefenwedstrijd tegen Maldegem. Eenmaal daar aan gekomen was het even zoeken naar onze kleedkamers, die vervolgens helemaal achter de sporthal was, maar het was, zoals Maria dat zei " Chic de friemel" de kleedkamer was wel klein maar zo als altijd is het sfeer altijd gezellig.

Uiteindelijk kregen we te horen dat er 3 van onze dames bij de tegen partij moesten spelen, omdat ze met te weinig spelers waren, die drie dames waren Kim van Poucke, Tess Cornelius en Marieke Schwartz. Toen iedereen was aangekleed gingen we in de kou snel de warming up doen, vervolgens ging Hans de opstelling vertellen, we hadden een nieuwe keeper Hans en Maria ging in de spits. Samen met Maldegem gingen we in de kring, terwijl Maria de peptalk ging geven, Samen gingen van "aandek". De wedstrijd was begonnen, en al snel bleek dat Maldegem een sterke maar ook een leuke tegenstander was, en ja hoor onze eerst doel punt was gemaakt door Dewi Karels.
En vervolgens in de tweede helft werd er maar liefst 3 keer gescoord door onze nieuwe spits Maria, het was al 4-0 voor V.V. Tieke. Hans hield alle ballen tegen tot dat Kleine Kim onze sterke verdediging wist te ontwijken en een prachtige doel punt kon maken voor Maldegem, toen floot de scheids het eind signaal met de eindstand 4-1 voor IJzendijke. Het was een leuke wedstrijd in Maldegem vooral omdat er geen gevloek of ruzies zijn ontstaan, in plaats daar van was het meer gezellig lachen maar voor al een serieuze wedstrijd.

Geschreven door Sarah