Tieke Dames 2- Nieuwland

Nieuwland VR1

Vrouwen Zaterdag (najaar), VR2, 5e klasse A

10 november 2012 12:30

Om half 1 zou het fluitsignaal de wedstrijd laten beginnen dus iedereen was er keurig om half 12. Nadat iedereen er was gingen we de kleedkamers in. De radio werd aangezet, nog rustig, en we begonnen met om te kleden.

Nadat alle sokken waren opgetrokken, de haren in een staart waren gedaan en we weer de vertrouwde blauw-witten aan hadden konden we aan de warming-up beginnen. Deze keer moesten we niet alleen onze voetbal spullen aanhebben, ook nog een kerstmuts! Niet iedereen had er een mee, maar dat gaf niet. We moesten namelijk op de foto voor de kerstkaart die ze elk jaar maken. Deze keer gingen ze er een collage van maken, vandaar dat het niet erg was dat het eerste er niet was.

Nadat de beentjes waren warmgelopen en onze modellen carrière was bijgewerkt konden we terug naar de kleedkamer en vervolgens weer naar het veld. Deze keer mocht Carmen het ‘woordje’ doen.

We begonnen met deze opstelling:

Anne

Debbie Maartje

Marieke Carmen Sophie Lisa

Dewi

Kim P Tess

Bank: Kellie, Mireille, Daimy

De wedstrijd begon en we waren fel. Al duurde dat misschien maar 5 minuten. Het was duidelijk dat wij de betere waren maar we lieten het niet zien. Het spel werd gespeeld op hun veld, maar onze kunsten waren ver te zoeken. Langs de flanken zijn we vaak bij het doel gekomen, maar we maakten het niet af. Heel veel ballen belandde in de keeper haar handen, gevaarlijk waren die ballen niet. Het midden lag helemaal open, toch maakten de mid-mid’s daar geen gebruik van.

Hun wisselden vaak, ook dat gebruikte we niet in ons voordeel.

Ondanks dat Maria niet veel te doen had gekregen, gingen we de rust in met 0-0 en onze slechtste eerste helft van dit seizoen tot nu toe. Eenmaal in de kleedkamer bleek Hans zeker niet tevreden te zijn, gelijk had hij. Veel konden we er niet over zeggen, hij ook niet.

Nadat we de ‘te laat gebrachte thee’ (mijn moeder stond in de kantine ;p) hadden opgedronken vertrokken we weer naar het veld.

De opstelling:

Anne

Maartje Natasja

Lisa Kellie Carmen Daimy

Dewi

Kim P Mireille

Bank: geblesseerde Debbie en Sophie, Tess

Deze helft ging beter! We deden meer met de bal en begonnen echt te voetballen. Toch wilde het weer niet lukken, door de foutjes die we maakten. Nog steeds werd de wedstrijd gespeeld op hun helft. Lisa maakte langs de kant weer een actie. Deze keer wel heel dicht bij de lijn. Haar tegenstander raakte de bal en hij ging net uit. Toch vertrouwde de aanvoerster van Nieuwland het niet helemaal want ze legde een keiharde tackle op Lisa. Lisa lag op de grond zowat te vergaan van de pijn en de aanvoerster bleef doodleuk beweren dat ze toch echt de bal nog aanraakte. ONZIN! De scheidsrechter vond het ook en stuurde haar er 5 min uit.

We gingen verder met de wedstrijd, toch kregen we de bal er nog steeds niet in. Dewi had de bal in de zestien en weer was daar een speler van Nieuwland die dat niet leuk vond. Hup overtreding. Gelukkig zag de scheids het goed en hij wees al snel naar de penaltystip. Anne schoot hem keihard in de hoek, 1-0! We hadden dit gewoon even nodig want hierna ging het veel beter. Onze aanvallen werden fel en doelgericht. Lisa was er weer ingekomen en na een E-tweetje speelde ze er nog een paar uit en schoot hem keihard in de netten, 2-0! Niet lang hierna floot de scheids en beëindigde hiermee de wedstrijd.

Aangezien dit zeker niet onze beste wedstrijd was, hebben we het toch mooi herpakt en gewonnen. Bijna met net zoveel als het 1e haha!

Woman of the match: Lisa

Ik geef de pen door aan: Tess