Zeelandia Middelburg IJzendijke Da2

Zeelandia Middelb. VR1

Vrouwen Zaterdag (najaar), VR2, 5e klasse A

3 november 2012 14:45

Vandaag stond de wedstrijd tegen Zeelandia middelburg op het programma. Ze stonden 1 plaats onder ons dus het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Na Sophie te hebben opgehaald in Terneuzen gingen we Jantien ophalen op het station in Middelburg. We hadden afgesproken op de parkeerplaats achter het station. Maar er bleken 3 parkeerplaatsen achter het station te zijn. Na wat heen en weer gelopen te hebben en Jantien te bellen zag ze ons staan en konden we vertrekken. We waren al een beetje aan de late kant en moesten natuurlijk het veld nog zien te vinden. Een aantal minuten later kwamen we aan in Middelburg. Daar stond de rest nog steeds op ons te wachten. Wat bleek de kleedkamer die ons toegewezen was daar zaten al 2 teams in. De overige kleedkamers waren allemaal bezet. Na wat geregel konden we dan eindelijk een kleedkamer in die nog wel gedeeld moest worden met een meisjes team van Kruiningen. We hadden inmiddels nog maar een klein half uurtje om ons om te kleden en de warming-up te doen. Na super snel te hebben omgekleed en een nogal korte warming-up stuurde Hans de volgende 11 het veld in.

Anne

Maartje  Jantien

Lisa Kim L Sophie Marieke S

Brigith

Kay  Tess

Op de bank zaten Daimy, Natasja en Kim vp.

Toen we het veld opgingen zagen we al snel dat een lastig wedstrijd ging worden. Er zat veel wind en we hadden de zon tegen waardoor we de shirts van de tegenstander nauwelijks van de onze konden onderscheiden. Eenmaal begonnen aan de wedstrijd was Zeelandia iets beter. Ze kregen kleine kansjes maar de verdediging stond goed en ook Maria keepte een goede wedstrijd. De wind speelde ons parten want we kregen de bal nauwelijks weg, en als de bal eenmaal weg was kwam hij net zo hard weer terug. Halverwege de 1e helft kregen wij meer de overhand, de ballen kwamen aan en aanvallen werden opgezet. Met name Lisa kwam aan de rechterkant veel op waardoor er kleine kansjes ontstonden. 10 minuten voor de rust was er een miscommunicatie in onze verdediging daar kon de spits van Zeelandia van profiteren en ze schoot hem met een droge knal in de linkse hoek. We gingen met een 1-0 achterstand de rust in. In de rust vertelde Hans dat als we zo bleven voetballen de kansen wel zouden komen en dat we deze wedstrijd ook konden winnen.

In de 2e helft waren wij de betere ploeg. Er werd veel doorgewisseld want we hadden verschillende blessures. We kregen een aantal kansen maar de bal wilde er maar niet in. De tijd begon te dringen en zo af en toe kwam Zeelandia er gevaarlijk uit. Na een goed opgezette aanval speelde Lisa de bal naar Kim die 1 op 1 met de keeper kwam te staan maar ze nam de bal niet goed aan waardoor de keeper de bal weg kon schieten. De laatste 10 minuten was het alles of niets de ene na de andere aanval werd opgezet maar verder dan een paar goede schoten van Lisa kwam het niet. De scheidsrechter floot af voor het einde van de wedstrijd. Jammer dat we de punten niet mee naar huis hebben kunnen nemen.

Zaterdag thuis tegen Nieuwland en daar gaan we weer voor de 3 punten. Ik geef de pen door aan Carmen.