Erremuuje VR1-Tieke VR2

Arnemuiden VR1

Vrouwen Zaterdag (najaar), VR2, 5e klasse A

6 oktober 2012 14:30

Zaterdagmiddag 12.15, Breskens. Brigith & Maria tuffen op het gemak de Langeweg in, ietwat te laat, om Kim op te halen. Verrassend: Kim staat al klaar, moeders in het deurgat. Enthousiast zwaait Lilian naar de twee vedettes, die ze natuurlijk volledig vertrouwt met haar oogappel in de auto. Kim laadt haar enorme tas in de kofferbak, doet de deur open, en dan….paniek! Vlakbij is een vrouw van haar fiets gedonderd. Kim en Lilian aarzelen geen seconde en snellen allebei naar het slachtoffer. Trillend op haar benen verzekerd ze de Van Pouckes ervan dat alles snor zit. Iedereen opgelucht; we kunnen vertrekken! Met een cd’tje van slijmjurk Craig David in de auto wordt genoten van de mooie reis door het Zeeuwse landschap. Eindbestemming: Erremuuje!

De wedstrijd tegen Arnemuiden zal een lastige worden. Vorig jaar werd al eens gelijk gespeeld en Arnemuiden staat enkele plekken hoger op de ranglijst. We zullen ons best moeten doen!

Na de warming-up moet Sofie helaas geblesseerd afhaken. Ze had in de basis gestaan. De aangepaste opstelling zag er als volgt uit:

Maria

Natas – Anne – Carmen

Tess – Kim L. – Marieke S. – Marieke U.

Brigith

Daimy – Kay

Op de bank: de geblesseerde Sophie, Lisa, Kim en Debby

Tijdens de hele wedstrijd wordt er constant doorgewisseld.

De wedstrijd wordt uiterst zwak begonnen. De scherpte en de organisatie is even ver te zoeken. En tijd om alles te fixen hebben we niet, want binnen vijf minuten staan we met 1-0 achter. De spits van Arnemuiden passeert Anne en komt één op één te staan met Maria, die ook nog niet al te scherp is. Jammer dat een slechte start meteen wordt afgestraft, maar dat hebben we natuurlijk alleen aan onszelf te danken.

De daaropvolgende minuten worden we steeds beter en krijgt de VVIJ de overhand. Het spel is doorgaans op de helft van Arnemuiden te vinden, al moeten we blijven oppassen voor uitbraken en counters. Anne valt prima in als laatste man voor de ontbrekende Ria en staat vaak op de goede plek bij diepe ballen en steekpasses. Het spel gaat stukken beter, maar zoals vaak ontbreekt het ons in de afronding aan scherpte. Dat is jammer. Vlak voor rust wordt een corner van Marieke S. via de kluts binnengewerkt door überukkie Marieke U. Terecht! Maar hands, volgens de Erremuuse scheids, die een imposante snor heeft. Balen. Er wordt ons hier een – naar mijn idee zuiver -  doelpunt ontnomen.

In de rust krijgen we jerrycans limonade en laden we onszelf weer op. Ook in de tweede helft zijn we beter, al blijft Arnemuiden gevaarlijk in de uitbraak. Ons lichte overwicht wordt halverwege de tweede helft uitgedrukt in een mooi doelpunt van Marieke S.: een lange bal van Natas zeilt zo over alles en iedereen heen en beland bij Schwartz in de voeten. Die aarzelt niet, zet haar roze slof ertegen en schiet de bal in het net. En wat denk je? Fluit de scheidsrechter af voor buitenspel. Vermoedelijk zat zijn grote snor voor zijn ogen gekruld en zag hij niet dat Marieke S. ver vanachter haar tegenstander kwam. Hij claimt blijkbaar dat Kim L. de bal nog heeft doorgetikt, maar hier is geen sprake van. Wederom wordt een zuiver doelpunt ons ontnomen. Tweemaal de gelijkmaker afgekeurd, dat is toch van de zotte! We maken ons boos, maar dit haalt natuurlijk niks uit. Vervolgens komt Arnemuiden, weer door een één op één kans, nog op 2-0 en is het spel gespeeld. Na de wedstrijd geeft de scheids nog toe dat ie er in ieder geval bij het tweede afgekeurde doelpunt naast zat. Lekker is dat. Dat bepaalt natuurlijk de hele wedstrijd. Erg ‘betreurenswaardig’. Al kunnen we onszelf ook wel het één en ander kwalijk nemen. Als je driekwart van de wedstrijd de beter spelende ploeg bent, mag je ook wel wat productiever zijn dan twee afgekeurde doelpunten alleen.

Maria