Jong Ambon VR1-IJzendijke VR2

Jong Ambon VR1

Vrouwen Zaterdag (najaar), VR2, 5e klasse A

22 september 2012 14:30

Zaterdag 22 september, vandaag stond jong ambon op het programma. Zeker niet onze favoriete tegenstander en al helemaal niet wanneer we uitspelen.
Met de verwachting dat we de eerste helft met 11 zijn en de tweede helft met 10 kreeg iedereen s' ochtends een sms je van Hans met ; goed nieuws Kay doet mee! Nu ook de tweede helft met 11!
Nou dat was dan toch al een opluchting.
Aangekomen bij Jong Ambon en klaar om de westrijd te starte was het dit keer Kim van Poucke die de eer kreeg ons nog eve op te peppen! Na de inspirerende woorden van Kim stonden we klaar met de volgende opstelling:
Sophie Maartje Debbie
          Anne
Tess Ivanka Marieke
          Brigith
        Kim Kim
Na een moeizame start merkten we dat het geen gemakkelijke wedstrijd ging worden. De tegenstander was sterk en tikten meer de bal rond dan ons. Hierdoor kreeg de verdediging het zwaar te verduren. Met wat verwarring aan de linker en rechter kant over wanneer er mee geschoven moest worden naar voren, zijn we er verdedigend goed uit gekomen. We waren de eerste helft allemaal heel fel wilden het echt maar kwamen niet aan goed samen spelen toe en met 0-0 en vele gemiste kansen van Jong Ambon gingen we de rust in.
In de rust verliet Tess ons.
De  volgende opstelling voor de tweede helft:
Sophie Maartje Debbie
           Anne
Kim l Ivanka Marieke
          Brigith
         Kay Kim
We hadden er nog steeds vertrouwen in maar niet iedereen kreeg het voor elkaar een hele wedstrijd fysiek en conditioneel goed vol te houden, dit maakten onze kansen niet groter om te winnen. We moesten het vooral hebben van de lange ballen. En opeens uit het niets kwam er een lange bal voor Kay haar voeten waardoor ze 1 op 1 met de keeper kwam. Ze probeerde een lopje die wat hoog uit kwam waardoor de meeste al dachten dat de bal over ging gaan , maar opeens ziet iedereen de bal de palen binnen gaan en ons geluk kon niet meer op! Het was 0-1 en we hadden nog een half uur te gaan. Misschien waren we iets te optimistich geworden want niet lang daarna kregen ee de 1-1 tegen. Met deze score gaven we het nog niet op maar mertken we wel dat de scheidsrechter niet echt meer voor 2 kanten floot. En door wat grommel achterin kregen we ook de 2-1 tegen. Het laatste kwartier merkte je de vermoeiheid bij sommige goed en na een overtreding op Maartje waar eigenlijk voor gefloten moest worden kwam er een 3de doelpunt uit wat de stand bracht op 3-1. Niet lang daarna werd de wedstrijd af gefloten en en verlieten we verslagen het veld. Overigens wel blij dat deze wedstrijd achter de rug is.
We hebben dan niet gewonnen maar zoals Kim van Poucke zou zeggen ; we hebben ze wel opgefreten!

Ik geef de pen door aan: Ivanka