De eerste competitiewedstrijd van de vvij dames 2.

Koewacht VR1

Vrouwen Zaterdag (najaar), VR2, 5e klasse A

15 september 2012 12:00

R. Koster

15 september was het dan eindelijk zo ver. De eerste competitiewedstrijd van de vvij dames 2.
Na vorige week in Koewacht te hebben gespeeld voor de beker, kon er deze week lekker thuis worden gespeeld voor het oog van eigen publiek. De wedstrijd werd een half uurtje vervroegd omdat Koewacht die middag nog moest gaan "buikschuiven".

Om 11:00uur werden we aanwezig verwacht. De gezusters Turk hadden zich netjes afgemeld en Sophie lag ziek op bed. Gelukkig waren Olga, en Marieke Mullaert bereid de blauw witten te versterken.

Voordat de wedstrijd begon werd er nog een minuut stilte gehouden vanwege het overlijden van papa en opa van Poucke.

De volgende 11 mochten van Hans aan de aftrap verschijnen...

Ria
                 Olga                               Anne

Marieke.M       Carmen C.         Marieke S.            Marieke U.

Kim

Daimy               Tess

Op de bank zaten: Kim van P, de debster, en Brigith. En Dewi niet te vergeten. Maar Dewi kon op het laatste moment niet meer meedoen omdat zij met het 1ste aan de bak moest omdat Stephanie geblesseerd was. Hij had voor de vorm maar alle (dans) Mariekes op het middenveld geplanteerd. Dat was makkelijker voor Maria als ze de bal moest uitschieten...had ze namelijk altijd een Marieke te pakken..

De eerste 10 minuten werden we erg onder druk gezet door Koewacht...want ze hadden nog wat goed te maken van de week er voor. Na wat kansen van Koewacht die niet echt gevaarlijk op doel schoten waren wij aan de beurt. Vele aanvallen gingen dus ook goed over de linker en rechtervleugel waarbij beide Marieke's vele meters hebben afgelegd. Goede voorzetten en aanvallen sneuvelden in de verdediging van Koewacht. De grootste kansen waren echt voor ons. Marieke S. nam in korte tijd 3 goeie corners, maar helaas...hij mocht er niet in. Kort voor rust kreeg Marieke U. de bal aangespeeld over de Koewachtse verdediging...ze ging alleen op het doel af en schoot de bal op de lat/kruising. Nog precies zo'n zelfde kans voor Marieke U. die ze nu wel prachtig afmaakte...maarrr de scheids blies af voor buitenspel. Met 0-0 de rust in dus!

In de kleedkamers werd gezegd dat we vooral moesten blijven aanvallen en er echt wel een doelpunt zou gaan vallen. Tevens moesten we ook opletten dat we van achter niets weg gaven.

Met goede moed gingen we weer het veld op. We waren gestart op veld 2 en nu mochten we de 2de helft verder op veld 1. Des te meer reden om een goede einduitslag neer te zetten. Weer begonnen we erg slapjes en gaven we onze tegenstandsters de ruimte om te voetballen. Maria en Ria waren er als de kippen bij als er toch een bal langs de verdediging kwam. Na 10 minuten hem geknepen te hebben kregen wij weer de overhand en begonnen wij met aanvallen. Brigith kreeg de bal in haar voeten en gaf hem door de Koewachtse verdediging mee aan Tess, die alleen op de keepster af kon gaan. En wat bleef ze rustig...ze schoof hem zo langs de keepster en de bal rolde heerlijk het doel binnen.
Gelukkig! De kop is er af. Vijf minuten later lag de 2-0 binnen. Anne kaatste de bal mooi naar Carmen C. en ook zij kon alleen op de keepster af. Ze had een mooi voorbeeld gehad van Tess dus het was een koud kunstje om precies hetzelfde te doen. Ook Marieke S. kreeg vleugels en schoot zomaar een corner binnen...en néééé er zat geen wind! 3-0 voor....dit mocht niet meer mis gaan met nog 20 minuten te spelen. We bleven gecontroleerd spelen. Maria voetbalde goed mee als er toch een bal voor kwam. 10 minuten voor tijd kwam een speelster van Koewacht alleen voor Maria te staan...ze koos voor de linker bovenhoek. Maria twijfelde geen moment en tikte hem netjes uit de kruising. Na nog wat op en neer gehobbel fluitte de scheids af en waren de eerste 3 punten van de competitie binnen.
Na onze wedstrijd zijn we snel gaan douchen om daarna het 1e in actie te zien.

Het was een mooie 6 punten dag voor de Tieke dames...en we hopen dat er nog vele zullen volgen..

Groetjes Brigith

Ik geef de pen door aan Anne