IJzendijke DA1- DHZ DA1

Vrouwen Zaterdag (A-cat), DA1, 2e klasse B

14 april 2012 14:30

Gabriëls, P.

Zaterdag 14 april stond de wedstrijd IJzendijke Dames 1- DHZ op het programma. De uitwedstrijd wisten we al met 0-5 te winnen in Rotterdam. Dames 2 speelde voor onze wedstrijd tegen de rivaal Jong Ambon, maar helaas hebben ze deze wedstrijd niet kunnen winnen. Hopelijk zouden wij het er vandaag beter vanaf brengen. Na een ietwat korte opwarming, waardoor er voor inschieten bijna geen tijd meer was, waren er een aantal fluitsignalen te horen. De scheidsrechter hield wel van een strak tijdschema, waardoor we gedwongen waren ons snel om te kleden. Na onze gebruikelijke yell konden we het veld betreden.

De opstelling vandaag was als volgt:

Keepster:Liza

Verdediging: Jantien, Karen, Stephanie, Nouk

Middenveld: Marjolein, Carmen, Maud, Lisa

Spits: Kylie, Roos

Op de bank zaten: Nathalie, Lora en Maartje.

De wedstrijd kon beginnen en in de eerste minuten leek het erop dat DHZ toch een fel spelende ploeg was die we niet moesten onderschatten. Niet veel later kon IJzendijke het oppakken door toch iets meer te gaan voetballen. De eerste treffer was er één van IJzendijke. Roos kwam op de keeper af en legde de bal af aan Marjolein, waardoor zij deze mooi binnen kon leggen. Het lukte Roos daarna om de keepster in haar eentje uit te spelen, wat leidde tot nog een doelpunt. Later werd er nog eens door een treffer van Roos, de 3-0 op het scorebord gebracht.  De wedstrijd werd enkele keren onderbroken, omdat de scheids wel hield van een praatje op z’n tijd. De grensrechter van DHZ werd terecht gewezen op het feit dat hij niet moet vlaggen wanneer het géén buitenspel is. Het leek er eerder op dat de grensrechter erop gericht was zijn witte schoenen schoon te houden in plaats van fatsoenlijk te vlaggen.

Met een voorsprong van 3-0 gingen wij de rust in. Na enige opmerkingen van de trainer en de nodige dosis suiker kon de tweede helft beginnen. Stephanie werd gewisseld voor Nathalie, die voorstopper kwam te spelen.

In de tweede helft werd er een foutje gemaakt in de verdediging, wat leidde tot een treffer: 3-1. Hier liet IJzendijke het echter niet bij zitten, waardoor we nog fanatieker in de wedstrijd zaten. Ergens halverwege de tweede helft werd het duel tussen Marjolein en een aanvallende speler iets té fel. Marjolein kreeg een gele kaart voor deze overtreding. De speelster van DHZ kon zich niet meer beheersen en deelde nog een trap uit. Helaas voor haar, leverde dit een dikke rode kaart op. Hier was zij het duidelijk niet mee eens, want het duurde een eeuwigheid voordat ze het veld eens verliet. In de tweede helft werd Nouk gewisseld voor Maartje en Lisa even later ook voor Lora. Enige tijd later kon Nathalie een fraai schot op doel geven, maar deze viel net naast de kruising, helaas. Ook Carmen probeerde nog een schot te lossen in de rechtse hoek, maar deze belandde op de paal. Niet veel later was het voor haar dan toch raak. Wat eerst een bal richting de keeper leek, bleek toch een doelpunt. De keepster liet de bal rustig door haar handen rollen en de 4-1 was een feit. Na nog een doelpunt van Marjolein luidde de eindstand 5-1, waardoor we weer een kratje verdiend hadden! Woman of the match was, tevens door onze Engelse hoofdsponsor gekozen, Mak!

Na de wedstrijd werd de overwinning gevierd in de kantine. De nodige spanning was te voelen, maar dit kwam meer doordat de Grand National op tv te zien was. Waar enkele IJzendijkse dames kreten sloegen van angst omdat er constant ruiters en paarden neervielen, bleken de Engelse mannen van Sulzer dit doodnormaal te vinden en het erg naar hun zin te hebben. De tap bleef maar stromen en de Engelsen lieten zien dat ook zij niet vies zijn van een biertje. Rond een uur of zes moest er dan toch een nieuw vat aangesloten worden, wat leidde tot enige ergernis achter de bar. Gelukkig hebben we het feestje in de kantine nog wat kunnen rekken door wat goede muziek te draaien, maar rond half zeven werd er dan toch echt een einde aan gemaakt en kreeg het kantinepersoneel haar zin. De overwinning werd samen met de Engelsen voortgezet in café La Porte d’Or, waar zij nog de enige halve liters naar binnen hebben gewerkt in gezelschap van een aantal speelsters.

Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma, maar worden alle dames verwacht op zondag voor de open dag op het IJzendijkse sportpark.

Verslag: Stephanie

Volgende wedstrijdverslag wordt geschreven door: Nouk