Tiekedames laten koploper Rhoon toch op gelijke hoogte komen!

Rhoon VR1

Vrouwen Zaterdag (A-cat), DA1, 2e klasse B

24 maart 2012 14:30

Graaf, H.G. de

Op deze zonovergoten zaterdagmiddag staat de wedstrijd tegen koploper Rhoon op het programma. Aan de stand is te zien dat zij nog maar 1x puntverlies hebben gehad in de vorm van een gelijkspel. In de uitwedstrijd was er eigenlijk niemand goed, dit moet dus recht gezet worden!

Ook hebben we deze week van onze trainer te horen gekregen dat hij zijn carriere volgend seizoen voort gaat zetten bij de mannen van Hoek 2. Als felicitatie zouden we hem vandaag graag 3 punten cadeau doen!

Vorige week een mooie 5-0 overwinning op Zwaluwen, dus geen reden voor de trainer om de opstelling te wijzigen. 1 opdracht meegekregen: als het niet mooi kan, dan hoeft het niet mooi.

Als volgt gaan we het veld op:

Liza

Buuze

Jan10                                                     Steph

Mak

Nouk

Carf                                                        Yannick

Maud

Kylie                      Roos

Met op de bank: Nathalie, Soof (was toch wel een beetje bang, want zij heeft ooit in een ver verleden terecht rood gekregen van deze scheids!), Dewi en Maartje.

We begonnen erg fel aan de wedstrijd, het was er vanaf te zien dat de Tiekedames gebrand waren om hier vandaag punten te pakken!! Roos die vooral acties aan de zijkant maakte en hier goede voorzetten uit kon geven. Kylie die scherp voor de goal stond. De halven die goed aan het lijntje bleven hangen, zodat er in het midden ook ruimte was om de steekballen goed te geven en de verdediging die kort op hun man stonden. Het klopte eigenlijk allemaal! Toch gebeurd hetgeen wat we nou juist niet verwachtte. De eerste beste aanval van de dames van Rhoon dat ze eruit komen, zet zich om in een doelpunt. 0-1. Wat een tegenvaller voor de Tiekedames.  Goed om te zien was dat de koppen niet gingen hangen, maar we juist nog harder op zoek gingen naar de gelijkmaker. Om maar een aantal kansen op te noemen. Een kopbal van Maud uit een corner van Roos, gestopt door de keepster. Een goede voorzet van Roos, Kylie komt heel goed voor haar verdediger, maar de keepster had een nog betere reflex en hield de bal uit de goal. Een prima teruggelegde bal van Kylie, daar waar Maud alle tijd had schoot ze de bal ineens in. Wederom goed gekeept van de keepster. Het harde werken wordt beloond. De 1-1 komt op het scorebord. Actie van Roos via links, speelt de bal terug naar Maud die wegdraait van haar tegenstander en de bal hard achter de keepster schoot. Met 1-1 gingen we rusten. Complimenten van de trainer, dit vol zien te houden en de punten gaan waarheid worden. De hele eerste helft hadden we overwicht, maar we moeten dit alleen nog zien om te zetten in meer doelpunten.

Ook de 2e helft gaat goed van start. Maar, ook Rhoon begint wat beter te voetballen. Ze zoeken meer hun snelle buitenspeelster op en daar komt dan ook meer gevaar vanuit dan in de 1e helft. De rechtsback van Rhoon wilde de bal terugspelen naar haar keepster, dit werd doorzien door Roos. Ze onderschept de bal, maar speelt hem net wat te ver vooruit zodat ze niet meer zelf kan schieten. Ze kijkt naar wie ze de bal terug kan leggen. Haar wachten wordt beloond, Kylie komt vrij. Roos legt de bal goed terug en Kylie heeft hem maar voor het intikken. 2-1!! Gaat er dan toch gestunt worden in Tieke vandaag en krijgt de trainer zijn welverdiende 3 punten?? Helaas, het wordt al vrij snel weer gelijk. Een aanval over hun linkerkant wordt wederom beloond met een doelpunt. Nog steeds gaan de koppen van de Tiekedames niet hangen. Er wordt weer gezocht naar het winnende doelpunt. Er komen niet hele grote kansen en het spel gaat meer op en neer. Toch komen de Tiekedames voor de tweede keer op voorsprong. Een voorzet van Roos werd maar half weggewerkt door de verdediging. Maud nam de bal aan (luisterde nu wel naar de coaching) en schoot de bal laag in de netten. De 3-2 is een feit. Met man en macht wordt deze stand verdedigd. Toch weet Rhoon onze netten ook nog te vinden. 10 minuten voor tijd ontstaat er een miscommunicatie tussen Mak en Buuze. De snelle spits van Rhoon wist hier wel raad mee en onderschepte de bal. 3-3. Dit was ook de eindstand.

Vooraf teken je voor een gelijkspel tegen de koploper. Zeker op basis van de eerste helft zat er achteraf toch nog meer in voor de Tiekedames. Al met al een hele mooie prestatie, met gelukkig ook weer goed en aantrekkelijk voetbal. We zijn wat slap uit de winterstop gekomen, maar deze zaterdag heeft bewezen dat we er weer staan.

Nadat spuit11 (dit keer niet Buuze, maar Maud) er ook achter kwam dat Stedoco en Zwervers verloren hebben, doen we nog gewoon mee voor die 3e periode.

Man of the match: MAK!

Zoals de zondag in het boekje van het 1e te lezen was, waren er zaterdagmiddag een aantal speelsters die de tijd tussen de wedstrijd en de jaarlijkse quiz van Hans door moesten komen. Ze besloten om niet meer weg te gaan van de voetbal en deze tijd te spenderen in de kantine. 3 geluidsoverlastmeldingen en 3 gebogen tafels verder begon de quiz van Hans. Hier bleek dat Soof ontzettend snel is bij de handdoekrace, schakelt Nico zijn assistent Rob bijna uit door een ballon te pletten op zijn schoot, met aanloop en bewijst Manouk toch een winnaar te zijn op de voetbal door het winnen van de danswedstrijd.

Op naar volgende week, dan gaan we op bezoek bij RKAVV. Geen onderschattingen want zij hebben met 0-3 gewonnen van Zwervers!

Reporter: Maud

Ik geef de pen door aan Yannick