IJzendijke VR1 - Stedoco VR2

10 december 2011 14:30

Musters, M.J.M.

IJzendijke DA1 – Stedoco DA2                  3-1

Zaterdag 10 December begon als een mooie dag. Het zonnetje scheen maar voor de supporters was het wel flink koud aan de kant. Toen we met z’n allen voor aanvang van de wedstrijd in de kantine waren hoorden we dat de tegenstander in de file stond bij Antwerpen. En wij, zo sportief als we zijn, vragen aan de scheidsrechter of hij eventueel wat later zou willen beginnen. Meneer de scheidsrechter zag dit niet zitten, dus gewoon stipt beginnen om half 3. Door de enorm korte opwarming van Stedoco hadden we eigenlijk al een kleine voorsprong. Bij aanvang van de wedstrijd werd er een minuut stilte gehouden door het plotseling overlijden van Pierre Boogaard. Ook werd er tijdens deze wedstrijd daarom gespeeld met rouwbanden.

Opstelling:

Goal: Liza
Verdediging vlnr: Carmen, Mak, Karen, Jantien
Middenveld vlnr: Lisa, Maud, Nouk, Kylie
Spits: Roos, Yannick
Bank: Maartje, Nathalie, Sophia

We begonnen de wedstrijd vol overtuiging en dat uitte zich dan ook in een snelle voorsprong na ongeveer 10 minuten. Roos schoot na een mooie actie de bal met haar links in de goal. 1-0! We waren overtuigend beter en Stedoco kreeg bijna geen kans. Na ongeveer een half uur spelen kregen we een vrije trap net buiten de 16. Maud greep haar kans en schoot de bal, hard en laag, over de grond in de goal. 2-0! Op het einde eerste helft scoorde Stedoco jammer genoeg alsnog door een wat ongelukkige trap van Liza. We ging de rust alsnog in met een goed gevoel.

In de rust werd er vooral aangekaart dat we de tweede helft meteen fel moesten beginnen. Stedoco voelde dat er misschien nog wat te halen viel nadat de 2-1 was gescoord. Voornamelijk positief commentaar in de rust!

De tweede helft was in vergelijking met de eerste heel onrustig. We begonnen wel fel maar waren toch wat in paniek door de 2-1. Stedoco kreeg steeds meer de overhand. Toen de laatste 20 minuten aangebroken waren kreeg Nouk kramp en werd ze gewisseld voor Sophia. Ook Yannick werd gewisseld voor Maartje. Maartje kwam linksachter, Carmen schoof door naar linkshalf en Lisa ging in de spits. We voelden de constante druk van Stedoco en het spel werd ook wat minder sportief. Carmen kreeg op het einde ook nog een (onterechte) gele kaart. Door de goede verdediging werd een verdere goal toch voorkomen maar het was op sommige momenten echt spannend. Toen de laatste 10 minuten aangebroken waren kregen we een vrije trap net buiten de 16! Maud greep haar kans en schoot de bal mooi binnen! Wat een opluchting!!! Ze rende (ze weet zelf niet waarom) meteen naar de dug-out waar zich een vleeshoop vormde. Op dat moment wisten we eigenlijk dat de winst binnen was! Op naar de Zwervers!

De man of the match is Mak: Zij stond vandaag haar mannetje in de verdediging en greep in op cruciale momenten! Toppie!