DHZ VR1 - IJzendijke VR1

Vrouwen Zaterdag (A-cat), DA1, 2e klasse B

5 november 2011 14:30

Lugt, J.F.M. van der

Het was weer een zonnige zaterdag voor in de maand november. Om half elf vanuit Aardenburg, waar we natuurlijk eerst moesten wachten op de van Iwaardes  die nog even boodschappen in de c1000 moesten doen, vertrokken we naar Ijzendijke om op pad te gaan naar DHZ. DHZ stond 1 plekje achter ons en was het dus van groot belang om te winnen. En de busreis werd het spelletje gedaan, wie herkent het liedje, en weet de naam en zanger van het liedje, om zo eens alle cd’s op orde te krijgen. In Rotterdam aangekomen, waar Karin ondertussen naar de jeugd van Feyenoord aan het kijken was, bleek de accommodatie ook niet veel soeps. Het enige voordeel was dan ook de lukie luuk deuren van de wc´s met aan de binnenkant een Turkse inrichting. We begonnen aan de wedstrijd met de volgende opstelling:

Liza

Karin

Jantien                                Maartje               Stephanie

Carmen                               Mak                      Lisa

Maud

Kylie                  Roos

Wissels: Kelly en Nathalie.

Toen begonnen we fanatiek aan de opwarming, met heel het team. Tot tegenstelling van de tegenpartij die met 8 man aan de opwarming begon. Iets over half drie begonnen we aan de wedstrijd. Al vrij snel rond de 1ste minuut kwam al het goal van Kylie. Na enkele minuten zagen we een beetje de opstelling van de tegenpartij, die vrijwel nooit voortkomt, 7 – 3 – 1 . Waardoor we beter in de wedstrijd kwamen en  de combinaties onderling steeds  beter gingen. In de 10de minuut werd Roos in de 16 onderuit gehaald. Een penalty! Maar helaas gemist door Maud! Gelukkig had ze een minuut later nog een kans om het overnieuw te doen, weer werd Roos onderuit gehaald in de 16. Na  een klein conflict of de bal nou wel of niet in het putje van de stip moest liggen, legde Maud de bal gewoon achter de stip. En hoppaa 0- 2 voor tieke dames! We kwamen steeds beter in de wedstrijd en waren al snel de baas over het veld. Het derde goal volgde ook snel, door een afstandschot van Roos! Het vierde goal viel ook al in de eerste helft! Marjolein zette zelf de actie op, ze ging in de combinatie met Roos, waardoor Roos de bal voorgaf en Marjolein hem met rechts aannam en met links binnenschoot. In de rust heeft nog 5 man naar Jantien haar lens lopen zoeken, die natuurlijk ook niet gevonden is, een doorzichtige lens over een heel voetbalveld zoeken?  Toen begonnen we aan de tweede helft. In de rust is was er een wissel toegepast, Nathalie kwam op de plek van Jantien. Enkele minuten later werd Carmen gewisseld voor Kelly waardoor Kylie naar rechtshalf kwam en Kelly in de spits naast Roos. De tweede helft ging het voetballend slechter. We gingen mee in het slechte voetbal van de tegenstander. De tegenstander werd ook wat agressiever, er kwamen enkele pogingen om de benen van Roos eraf te schoppen, zo kreeg iemand van de tegenpartij ook een rode kaart, voor natrappen op Roos. In de tweede helft werd er ook nog gescoord, de  0-  5 door een afstandschot van Roos. Voor de sensatie schoot Maud ook nog een bal op de Kuip, die zo dichtbij stond! de tegenpartij zwakte af, waardoor er veel kansen kwamen, maar deze werden echter niet benut. Naarmate de wedstrijd, zwakte de combinaties ook steeds meer af. Veel onnodig balverlies, kwam misschien ook mede door de spanning die ontstond doordat de tegenpartij gefrustreerd raakte.

Achteraf kwam de scheids ook met een goede tip, die hij beter wat eerder had gegeven.. we hadden nog wel 5 penalty’s kunnen krijgen als Roos was gevallen, en niet als een bikkel was doorgegaan.

Woman of the match: Marjolein!

Na de wedstrijd konden we gezellig samen douchen met de tegenpartij, voordat we van ons kleedlokaal naar de gezamenlijke douches konden, moesten we nog eerst een gang oversteken. Onder de douches kwam Maud nog te weten dat de nummer 8 van de tegenpartij al 41 jaar was! Wat je helemaal niet aan haar kon zien!

Na deze overwinning staan we 6 punten los op DHZ! Daar hebben we dus goede zaken gedaan! Plus een goed begin van de nieuwe periode! Op pad naar de periode titel!

Ik geef de pen door aan Roos.