Botlek VR1 - IJzendijke VR1

Vrouwen Zaterdag (A-cat), DA1, 2e klasse B

1 oktober 2011 14:30

Lier, D.

Op de eerste oktober mochten we met een graad of 25 op bezoek bij SC Botlek te Spijkenisse.

Ruim op tijd kwamen we op een zonovergoten sportpark “De Brug” aan.

Met 13 speelsters sterk gingen we voor de derde overwinning op rij.

De basisopstelling zag er als volgt uit:

Liza

Nathalie

Jan10   Maartje    Stephanie

Nouk    Marjolein   Carmen

Karen

Maud       Rosanne

Bank: Debby en Ivanka

Lappenmand: Kelly (lies), Lisa (enkel), Sophia (enkel) en Lora (knie)

Afwezig: Kylie en Elsbeth

Met de nieuwe tricots en een scherp zonnetje op ons wezen, begonnen we redelijk goed aan de wedstrijd. Op het zachte  kunstgrasveld waren al vrij snel kansen  voor met name Rosanne. Haar bewaakster gaf voldoende ruimte om weg te draaien en zorgde met een fraai schot onder de lat voor de 0-1 op het scorebord.  Niet veel later was het weer onze roodharige gelegenheidsspits die niet zo van tropische temperaturen houdt, maar desondanks in die omstandigheden altijd scoort. In een 1 tegen 1-situatie was ze de keepster te snel af. De trainer van Botlek voerde na deze 0-2 enkele wissels door en nam vervolgens, ogenschijnlijk kwaad, de benen.

Zijn ploeg wist echter uit een schaarse uitbraak de aansluitingstreffer te maken. De vrijgelaten ruimte rechts achterin werd optimaal benut door de snelle linkshalf. Ze baande zich een vrije weg naar Liza en rondde beheerst af.

Gelukkig zorgde Maud vlak voor rust voor een derde treffer aan IJzendijkse zijde. Door een hard schot in de korte hoek konden we met een riante 1-3 voorsprong aan de ranja.

De 2e helft vrijwel hetzelfde spel als in het eerste bedrijf. Botlek hanteerde veel de lange bal waardoor zij geen echte kansen creëerden. IJzendijke speelde voornamelijk bij elkaar in de voeten en wist bij vlagen aardig te combineren.

Het was wederom Maud die het 4e doelpunt voor haar rekening nam. Na een te korte uittrap van de keepster kon Maud de bal aannemen en direct raakschieten. 1-4.

Nathalie en Maartje werden nog vervangen voor Debby en Ivanka. Karen ging van aanvallende middenvelder  “in de zetel” als laatste man en Maud zakte een linie waardoor Debby naast Roos in de spits mocht plaatsnemen. Beiden vielen verdienstelijk in!

Het slotakkoord was voor Carmen. De woman of the match stond goed opgesteld aan de 2e paal bij een voorzet van Rosanne. Ze hoefde de bal alleen maar binnen te lopen en kon hiermee haar goede spel bekronen door haar 1e doelpunt voor IJzendijke te maken!

Botlek eindigde de wedstrijd met 10 speelsters door een blessure bij de keepster en legde zich neer bij de 5-1 nederlaag.

Het fluitsignaal klonk bij velen als muziek in de oren. We hadden immers nog kracht nodig voor ons bezoekje aan de Raayberg. Verstandig als we zijn, besloten we om een goede bodem te leggen.

De frituur kwam handen en voeten tekort om onze knorrende maagjes en lintwormen van frikadellen en andere delicatesse te voorzien.

Er werd ons vriendelijk? doch dringend verzocht bij de bar op ons eten te wachten. Vervolgens werd het luik van de frituur met veel geweld dichtgegooid door 1 van de baksters.

Eenmaal met onze snacks in de hand konden we richting Bergen op Zoom.

Bij winst zouden we bij Frank en z’n crew aanleggen. Zodoende werd het feestje in de bus al ingezet. Andere weggebruikers maakten tijdens het wachten bij de Zeelandbrug kennis met zanger Rinus en de danspasjes van Maud alias Romana. Het aantal decibel steeg met de kilometer en de vering van de bus werd behoorlijk getest.

De Raayberg: mieters, wat was het bal! De mannen van Kloetinge, Roda Boys en Smerdiek waren van de partij. Maud werd gejonast door Roda Boys, Carmen werd verslagen door de gretige aanvoerder van Kloetinge in een duel om een knakworst en Debby…tja, ik zal het er maar bij laten dat Debby ook opmerkelijk aanwezig was. Om censuur te voorkomen laat ik verdere details en uitspraken achterwege.

Nico zijn doel is in ieder geval bereikt. De boot moest lek. Die was bij deze zo lek as een mande.

Intussen hebben we dit prille seizoen bij uitwedstrijden vaker de 3 punten meegenomen dan onze spelerspasjes ;)

Er wordt goed gevoetbald wat vertrouwen geeft voor het treffen met SVS  volgende week. Met de uitwedstrijd van vorig seizoen in het achterhoofd een veelbelovend duel tussen de huidige nummer 4 en 5 van de ranglijst. Daar mag Kelly, die dan hopelijk weer hersteld is, het verslag van schrijven.

AAN DEK!!

Reporter: Marjolein