IJzendijke VR1 - Papendrecht VR1

Vrouwen Zaterdag (A-cat), DA1, 2e klasse B

24 september 2011 14:30

Gabriëls, P.

Het was zaterdag 24 september en 24 graden toen IJzendijke DA1 de dames van Papendrecht ontvingen aan de Mauritsweg te IJzendijke. Een supermooie dag wat betreft het weer, zou het ook zo?n mooie wedstrijd worden?? Aan de opkomst zou het zeker niet liggen. Een voltallig team en een goede bank. Helaas nog met de afwezigheid van Lora, Lisa en Maria. Maar die zaten die-hard aan de kant hun Tieke te supporteren! Eerst gezellig naar de eerste helft van ?t twidde gekeken en daarna aan de warming-up begonnen. Al lopende bekeken we de tegenstander eens goed. Gemiddeld 1.85 meter lang, een meter breed en 25 jaar oud. Dat beloofde een leuke wedstrijd te worden!! Maar met een goede stemming en goede zin lieten we ons niet ontmoedigen.

AAN DEK

De wedstrijd ging goed van start. Iedereen stond fel en je voelde de optimistische stemming in het team. Al snel werden er kansen gecre?erd. Kelly nam een prachtige corner die zo het doel in kon draaien. Helaas belandde deze net op de tweede paal. Kort daarna speelde Rosanne zich mooi vrij en schoot van ver de bal zo over de keepster in het doel. 1-0! Maar Papendrecht was geen makkelijke troef. Met een paar hele goede dames in de voorhoede kwamen er een paar gevaarlijke voorzetten en afstandsschoten. Deze konden gelukkig nog worden geweerd of belandden naast het doel. Intussen gaat Tieke nog lekker ff verder! Roos legt een bal precies gepast af aan Maud bij de 16 en Maud kon de bal op het doel afvuren. 2-0! Heerlijk getik en prachtig voetbal. De supporters moeten genoten hebben op deze heerlijke warme dag met een heerlijke wedstrijd en niet te vergeten de heerlijke dames van Tieke 1. Niet lang daarna kon er weer gejuicht worden. Maud wist de bal, die mooi voor het doel voorkwam, er genadeloos in te koppen. Dit moet een moment geweest zijn waarop Nico een gat in de lucht sprong. Al dat koppen op de training begint zijn vruchten af te werpen!

Niet lang daarna was er ook plaats voor teleurstelling. Een dame van Papendrecht maakte gebruik van een keurig genomen corner om de bal aan de tweede paal erin te schieten. Tijd voor rust. We gingen met 3-1 de kleedkamers in.

Na een fles ranja en een wissel konden we aan de tweede helft beginnen. Kort na rust wordt er een kans gecre?erd waar Roos gebruik van maakt. Er ontstaat een 1 op 1 situatie die Roos wint. Ze zet de keepster op het verkeerde been en schiet de bal zonder twijfel binnen. Niet lang daarna een prachtig doelpunt van Kelly, die trouwens een super wedstrijd speelde. Als een duveltje uit een doosje plaatst ze de bal perfect in de linker bovenhoek. Met vijf doelpunten voor en ??n tegen zou het een erg voorspoedig resultaat worden. Toch was er nog wel wat spanning naar het einde toe. Papendrecht moest met 10 man verder, maar lijkt er juist sterker van te worden. Ze maken zelfs nog een doelpunt. Maar IJzendijke neemt de controle weer over en maakt de wedstrijd af. 5-2 overwinning! Een sterke wedstrijd, zowel van de speelsters in het veld als van onze Liza. Heerlijk! Proost!

Woman of the match: Rosanne Lammers! Dit te danken aan haar onuitputtelijke energiebron en simpelweg ontzettende goede spel.

En ik geef de pen door aaaaaaaaaaannnnn: Marjolein de Munck