Sleeuwijk VR1 - IJzendijke VR1

19 maart 2011 12:15

Schellevis, S.

Een dag vol ongeluk.

Bij het krieken van de dag stond een vrij smalle selectie van 10 dames te popelen om aan een busrit richting Sleeuwijk te beginnen. Toen iedereen goed en wel zat moest Mak toch nog even kijken of ze wel alles mee had. Gelukkig, we konden riejen.

In de thuiswedstrijd werd terecht verloren met 1-3 dus we hadden wat goed te maken. Helaas waren we verre van compleet. De aanvraag of de wedstrijd uitgesteld mocht worden wegens te weinig speelsters werd afgekeurd. Maar afgelopen donderdag werd met 10 man gewonnen tegen Zierikzee voor de beker, dus alles was mogelijk! Liza werd in Terneuzen opgepikt en Jan10 kwam rechtstreeks naar de plaats van bestemming (waar ze naar eigen zeggen behoorlijk over in de stress zat).

Onderweg waren er enkele omleidingen maar door goed teamwork van Carlo en de lelijk oranje harige kaartlezer werd op tijd de Sleeuwijkse kantine bereikt.

Na ellenlange discussies wie hier al wel of niet eens eerder geweest waren gingen we omkleden.

De opstelling was als volgt:

Liza

Jantien            Brigith            Marte

Steph

Lora                Mak                Nouk

Roos

Kelly               Munck

Maartje zat op de bank.

Al vanaf de eerste minuut werd duidelijk dat dit geen gemakkelijke wedstrijd ging worden. Er werd door Sleeuwijk veel druk gezet en opkomende backs maakte het lastig aanvallen af te weren.

Het zat die dag niet bepaald mee want al na een kwartier spelen kon Brigith niet verder door een akelige blessure aan haar kuit. Maartje vond dit iets minder erg (ze heeft al aardig wat ervaring in de 2e klas) en kwam voor haar in het veld op haar favoriete voorstopper positie. Stephanie kwam centraal op het middenveld te spelen en Mak vervulde de laatste vrouw positie.

Van al deze chaos wist Sleeuwijk goed te profiteren want nog geen minuut later werd na een uitgespeelde aanval de 1-0 beheerst ingetikt.

De Tieke dames probeerden het voetballend op te lossen door de combinaties te zoeken. Dit lukte echter van geen kant en kans op kans ontstond voor de Sleeuwijkse voorhoede. Gelukkig was Liza deze dag zeer goed in haar doen en wist de schade te beperken.

Zowel voor als achterin kon de bal niet lang vastgehouden worden en aanvallen was er zo goed als niet bij. Munck, die voor het eerst in de basis stond in de tweede klas rende zich een ongeluk maar ook dit mocht niet baten.

Nog meer pech zat er in voor onze Martetje die een minuut voor rust ongelukkig ten val kwam op haar schouder. Na een aantal keer flauw vallen wilde ze er na de rust toch weer in. “Mn arm kan toch vastgebonden worden!” riep ze stoer terwijl ze een traantje wegpinkte. Dit kon natuurlijk niet, een bezoekje aan de lokale huisarts en ziekenhuis leek een beter plan.

Helaas waren er geen wissels meer dus zat er niet veel anders op dan de tweede helft met z’n tienen verder te ploeteren. De tactieken om de opkomende backs af te stoppen werden goed doorgenomen door Lora en Roos maar het kwam vooral neer op heel erg veel lopen. Het duurde niet lang eer de 2-0 viel. Na slecht uitverdedigen was er voor Liza geen houden aan. Ook de 3-0 liet niet lang op zich wachten. Wederom een uitgespeelde kans na gepruts achterin.

Kelly stond op een eiland en kon weinig beginnen voorin. Munck had haar tweede adem gevonden ook al was ze door haar zuster op het verkeerde been gezet doordat deze aan de arbiter vroeg: “scheids hoe lang ist nog?”. “Nog ruim een kwartier.” Dat viel zwaar tegen.

Maartje had nog een mooie actie, zo vond ze zelf, door liggend op de grond een bal tegen te houden met haar rug, waardoor een dot van een kans de Sleeuwijkse spitsen werd ontnomen. Per ongeluk natuurlijk. En Lora kan een nieuw shirt uit gaan kiezen omdat haar tegenstandster dit aan stukken scheurde. “Dat deed je zelf!” constateerde de fluorescerende bejaarde scheids, die ontzettend vaak in de weg liep en 3x een bal op z’n rik kreeg. Die moet nog veel leren dus.

Het eindsignaal kwam geen minuut te vroeg. Al met al viel de 3-0 nog mee aangezien de verdediging zowat de gehele wedstrijd onder druk had gestaan. Pluspunten waren wel dat iedereen bleef vechten tot de laatste minuut en dat de tweede helft er positief gepraat werd.

Liza bleek na 90 minuten terecht de ‘woman of the match’ aan IJzendijkse kant aangezien het aantal schoten op doel velen malen hoger waren dan de uitslag weergeeft.

De terugreis was rustig maar gezellig onder het genot van een ‘lekker’ kratje Amstel, cadeau gedaan door de Sleeuwijkse vriendin van Koeman. Onderweg deden we nog even het ziekenhuis in Oosterhout aan om Marte en Brigith op te halen. Marte haar sleutelbeen bleek gelukkig niet gebroken al was de pijn er niet minder om. Helaas durfde Carlo het niet aan zijn bus door de McDrive te sturen. Jammer, want we hadden grote vrete, vooral Steph. Die overal tevergeefs de gele M voorbij zag komen. Ook konden we ongestoord Milk inc. draaien omdat bepaalde buffels niet aanwezig waren. Ideaal!

Andere uitslagen in onze competitie waren gunstig zodat we de zesde plaats behouden.

Volgende week Lisse thuis. Hiertegen hebben we wat goed te maken!

Ik geef de pen aan Kelly!