Barendrecht VR1 - IJzendijke VR1

Vrouwen Zaterdag, DA1, 2e klasse C

5 februari 2011 13:00

Wagner, L.

Zaterdag 5 februari:       BVV Barendrecht da1 – VV IJzendijke da1          2 – 0.

De winnaar van dit belangrijke duel zou aansluiting met de top 4 houden, en zoals iedereen waarschijnlijk wel weet betekend eindigen bij de eerste 4 promotie naar de 1e klasse.

Na weer een lange busreis draaiden we rond 12.00 uur de parking bij BVV Barendrecht op. We waren gelijk onder de indruk want we dachten eerst dat we te maken hadden met de parking van IKEA in plaats van een voetbalvereniging. Ook het aantal velden van deze club was indrukwekkend, namelijk 11 stuks. Dat moet ook wel want de club Barendrecht telt 90 teams!!!

De wind stond deze dag straf uit het Zuidwesten en zou de wedstrijd voor een groot deel beïnvloeden. De dames van Barendrecht kwamen na 5 minuten uit het niets op een 1-0 voorsprong. Door een fout in de laatste lijn, kon de linkerspits vrij eenvoudig aanleggen en Liza had het nakijken. We probeerden de draad op te pikken maar het was niet eenvoudig met de sterke wind over het veld. Na 11 minuten werd voor het eerst de keepster van Barendrecht getest, ze pareerde vrij eenvoudig. Barendrecht was iets meer in de aanval door de wind in de rug, zonder echt gevaarlijk te worden. De laatste 10 minuten van de 1e helft werden wij brutaler en via een mooie combinatie tussen Natasja en Marjolein prikten we bijna de 1-1 op het bord, iets wat toen nog terecht geweest zou zijn. We gingen rusten met een 1-0 achterstand .

Iedereen dacht dat we de 2e helft Barendrecht zouden vastzetten met de wind in de rug en van daaruit met afstandschoten de keeper zouden gaan testen. Hier kwam echter weinig van terecht. Het spelbeeld was rommelig en de laatste linie van Barendrecht kwam nauwelijks in de problemen.
In de 70e minuut ging Maud goed door op rechts en het schot op doel stuiterde via de grond en vingers van de keepster op de paal. Zou het dan toch nog gaan lukken?
10 minuten voor tijd kwam aan deze illusie een eind. Barendrecht kwam door over rechts en de voorzet die daaruit volgde werd via Marjolein op de eigen lat gecaramboleerd. Het bleek uitstel van executie. Uit de corner werd de 2-0 gescoord en de wedstrijd was gespeeld.
De overigens prima leidende scheidsrechter dacht hier schijnbaar ook zo over en floot ruim voor tijd af.

De volgende tegenstander is het hoog genoteerde FC Lisse, kijken of we dan thuis voor een stunt kunnen gaan zorgen!

De vliegende reporter.