Axel VR1 - IJzendijke VR1

Vrouwen beker poule Groep 1 01

15 januari 2011 10:30

PASS ON ME!

De koude winterstop is voorbij, de sneeuw is verdwenen; het is weer tijd voor een lekker potje voetbal! De eerste wedstrijd van 2011 was dan ook voor de beker tegen Axel. Deze dames spelen in de top van de 4de klasse , maar omdat onze laatste wedstrijd op 26 november al een tijdje geleden was, mocht er dus geen sprake zijn van onderschatting.

Om 9 uur stipt werd er verzameld op de markt. Toen de kippekluifjeswaren ingekocht konden de auto’s worden gestart voor de reis naar Axel. Er waren onderweg wel even problemen bij de brug, maar aangezien Rob deze weg elke dag rijdt en nog nooit deze borden had zien staan, beveelde Marte ons vriendelijk om een andere route in te stellen: ‘want de vlagger kan ’t weten!’.

Aangekomen bij de bossen van V.V. Axel gingen we meteen de kleedkamers in. De muziek van de kleedkamer naast ons was niet echt het genre wat er normaal bij ons uit de radio komt; ‘Puzzle me’ was dan ook het toppunt, waar wij er een eigen draai aan gaven: PASS ON ME!!

Nico maakte de volgende opstelling bekend:
                                Marieje

Jantien Bridget                 Steph

Nouk
Lora                       Mak                       Liza
                                Maud
                Kelly                      Poocke

Bank: Marte en Milou

Om half 3 werd er afgetrapt op het tweede veld van Axel. Het begin ging lastig en moeizaam, er werd niet echt goed gevoetbald aan onze kant. We speelden wat slordig, passes kwamen niet aan door het hobbelige veld en het hoge tempo was ver te zoeken. Het spel vond wel plaats op de andere speelhelft, maar kansen werden niet goed benut. Na ongeveer 20 minuten gespeeld te hebben vielen er toch wat gaten in de verdediging van Axel en kon Poocke(of haar tegenspeelster) de score openen op een voorzet van Lora, 1-0! Snel daarna kreeg Kelly op aangeven van Poocke een grote kans, Maud stond al met de handen in de lucht maar dit was tevergeefs.

Nouk kreeg opeens wat mot met een tegenspeelster, die kwaad werd omdat ze zelf een overtreding maakte.. De concentratie zakte even weg, maar iedereen wist dat we deze score toch moesten gaan uitbreiden. Er kwamen kansen, maar deze werden over gekopt of belandden in de handen van de keepster. Wanneer Lora door een goede steekbal van Kelly kon doorlopen naar de goal, verdubbelde ze de score door een schot door de benen van de keepster, 2-0! Met deze stand gingen we de rust in. Milou, welbekend met de bijnaam Debbie, werd gewisseld voor Liza.

Na de kopjes thee gingen we het veld weer op en het was duidelijk dat Axel wat zware benen begon te krijgen.. De kansen stapelden zich op voor Tieke, het duurde dan ook niet lang voordat Nouk uit een mooie voorzet van Debbie de 3-0 binnenkopte. Totaal onverwacht naar haar juichkreet te horen. Na dit doelpunt liep de score verder uit. Was het de ene keer Maud, of de andere keer Mak, er bleef op de goal van de Kimmie geschoten worden. Soms enkele uitbraken van Axel, maar de verdediging hield goed stand. Een schot van Maud, wat als ’n  strontbal door de bank werd gezien, bracht de stand op 4-0. Er werd gewisseld bij Axel en nummer 14 kwam erin, die verdacht veel op een Tieke-speelster leek. Ook Nico had deze gedachte: ‘ajje, noe zei Kylie da ze ging werken, loop ze da veld ier toch wel op zeker!’. De trainer bleek  gelukkig fout te zitten. Kelly, die weer tussen de lijnen stond na ’n langdurige blessure, mocht haar rentree bestempelen met een prachtig doelpunt, 5-0!

De 6-0 kwam van de voet van Steph, maar onderweg nog via één van de verdediging van Axel. Steph kwam van haar linksbackpositie opstormen naar voren en haar schot op doel werd verlengd door de verdediging. Tot verbazing schreeuwde de dame in het oranje dat ze erg blij was dat ze in de wedstrijd tegen Tieke heeft mogen scoren. Bij de achtste aftrap van de wedstrijd was Poocke wat chagrijnig.. Al 6 doelpunten, in de spits en nog niet gescoord.. Maar nog geen 3 minuten later schoot ze na een 1 op 1 situatie met de keepster zelf binnen. Er kwamen nog kansen, maar de scheids floot af bij de stand van 7-0. Een mooie uitslag en weer eens een tijd geleden dat we pen en papier nodig hadden om de doelpunten bij te houden.

Na de redelijk koude douches, vertrokken we naar ’t Sportuus van Axel. Hier speelden we een zaalcompetitie met 8 ploegen. Om 13:40 hadden we onze eerste wedstrijd tegen Hontenisse. De spelers in het blauw wit waren Marieje, Liza, Steph, Bridget, Maud, Nouk, Jantien, Mak en Lora. In de eerste wedstrijd versloegen we de vrouwen in de fristi-hesjes met 2-0, goed begin! Na een uur te wachten, moesten we weer aan dek tegen het ‘tweede’ team van Terneuzen. Het ging wat gelijk op, maar toen we nog 1 minuut te gaan hadden moesten we toch ’n tegendoelpunt incasseren.. 1-0 uitslag in het voordeel van Terneuzen. Weer een uur later kwam onze laatste wedstrijd in onze poule. Tegen Koewacht werd er met 1-0 gewonnen en daarmee eindigden  we 2des in de poule. Nu stond weer Terneuzen op het programma, deze keer het ‘eerste’ team (deze waren 1ste in de andere poule). Na Axel flink te hebben gesupporterd, die in de halve finale tegen Terneuzen 2 moesten (1ste in onze poule), konden wij weer aan de 18 minuten beginnen. Deze keer een scheids die het verschil tussen speler en scheids wél wist; spelers tussen de lijnen, de scheids erbuiten . Er werd goed gevoetbald aan onze zijde, goede combinaties en vlot spel, maar een succesvolle afronding bleef uit. Helaas kwam Terneuzen dan toch op voorsprong uit een van de weinige kansen die ze hadden. Flink balen dus, maar we hebben weer ’n gezelligvoetbaldagje achter de rug! Nu op naar komende zaterdag, Zwervers uit! Komaaan!!

Ik geef de pen door aan Liza!

Reporter: Lora van den Hemel