IJzendijke VR1 - Rhoon VR1

E. Porrey

Verslag van Marjolein de Munck

"Alles is voor Bassie!!"

In dit enerverende seizoen stond tijdens de 11e speelronde het treffen met mede-promovendus Rhoon op het programma.
De dames van Rhoon werden afgelopen seizoen zonder puntverlies kampioen in de 3e klasse. Reden tot onderschatting was er niet.
Iedereen was er op gebrand om na 5 verliespartijen en 2 gelijke spelen weer eens de volle buit te pakken.
Volgens de Jomandabol ging dit ook daadwerkelijk gebeuren, werd Lora vrijdagavond verteld.

Menig supporter waagde zich naar het sportpark in IJzendijke en zag de volgende aan de aftrap verschijnen:

Maria
            Brigith

Jantien Nathalie Stephanie

Lora      Mak     Nouk
            Roos
   Maud    Natasja

Bank: Sofia, Kylie en Lisa.
El Positivo William A. mocht de vlag in de hand nemen bij afwezigheid van Rob de vlagger.

Na een rommelige eerste 10 minuten werd er steeds beter gevoetbald.
De 4-mansverdediging van de rood-witten bleef op 1 lijn tegen onze 2 spitsen spelen, waardoor Roos vaak de vrije man was. De aanvoerster aan de zijde van Rhoon maakte haar teamgenoten er meerder malen attent op: "Wie staat er nu tegen die Bassie?!!"
Tegenstanders weten onze nr. 10 altijd fraaie bijnamen te geven. Waar Roos eerder al eens "lelijke oranje harige"
werd genoemd, was het de haarkleur die ditmaal voor enig jeugdsentiment zorgde.
De baron had er echter geen plan op voorbereid. Geen B100 of vlugge Japie in de buurt van de clown.
Zodoende kon Roos de bal vanaf rechts ideaal voorgeven op Maud haar knikker. Het leer ging de linkerbovenhoek in en de verdiende 1-0 voorsprong was een feit.
Maud toonde weer maar eens geen potentieel speelster van de plaatselijke toneelvereniging te zijn. Een overdreven en vooral trage duik 5 seconden na contact, bracht de scheidsrechter dan ook niet van z'n stuk. Zijn tekst na de wedstrijd was veelzeggend: "Ik geef nog jidder munckje een rooie kaart dan joe een penalty."

Waar we vorige week nog een zuivere penalty zijn ontnomen, kwamen wij nu goed weg na een tackle van Nathalie binnen de 16 waarbij enkel de benenwagen werd geraakt.
De spits ging onderuit, maar de scheidsrechter wees, gelukkig voor ons, niet naar de stip.
Het goede spel werd doorgezet. Natasja liet eerder in de wedstrijd nog een joekel van een kans liggen, maar rondde nu een perfecte pass van Roos vakkundig af met haar chocoladebeen. Allememaggies. Wederom een mooie assist van Bassie! Er zullen intussen al wat telefoons gesneuveld zijn!

Met een marge van 2 doelpunten konden we tevreden van ons bakje thee slurpen.
Lang geleden dat er zoveel ontspannen en lachende smoelwerken tijdens de rust waren te zien.
Nico vertelde ons op deze manier verder te gaan en de score verder uit te bouwen.

De hervatting begonnen we goed, creeerden nog wat kansjes, waarvan er geen werd verzilverd.
Nathalie, Lora en Nouk mochten/moesten na 60 minuten het veld ruimen voor Sofia, Kylie en Lisa.
Kwartier voor het eindsignaal was het Kylie die na een actie over de rechter flank haar tegenstander aan de achterlijn uitkapte en de bal terug wilde leggen op de meegelopen Rosanne. De aanvoerster van Rhoon wist echter eerder bij de bal te komen en haar eigen keepster te passeren. 3-0. Tevens eindstand.
Een belangrijke en verdiende overwinning, waarna de "Wuuf van de wedstrijd"-medaillon terecht werd uitgereikt aan Brigith, die fortuinlijk speelde voor de 2e keer als "laatste man".

Op de helft van het seizoen staan we na deze driepunter op een acceptabele 7e plaats.
Het zit allemaal dicht bij elkaar qua punten, dus alles is nog mogelijk.
Met de week wordt het spel beter, wat vertrouwen geeft voor de resterende wedstrijden voor de winterstop.
Bovendien kunnen we binnenkort ook weer genieten van de rushes van asociale buffel Mullie en werkt Kelly hard aan haar comeback!

Volgende week naar Axel om weer een ronde verder in de beker te komen.
De pen geef ik door aan Sofia, die overigens prima inviel.