Berkel VR1 - IJzendijke VR1

13 november 2010 14:30

Post, D.A.

Verslag Nathalie van Poucke

Afgelopen zaterdag was het weer zo ver, met de bus richting Rotterdam. Ditmaal werd er gespeeld tegen Berkel. Zij stonden hoger op de ranglijst met 12 punten uit 8 wedstrijden. Ondanks er vrijdagavond op de teletekst pagina 603 stond dat het was afgelast, al kwam dat door de mooi zelfgemaakte kruisjes van Bart, ging de wedstrijd gewoon door. Omdat ik, Nathalie, de één uur durende kabouter Wesley dvd vergeten was gingen we met z’n allen naar het 10e seizoen van Friends kijken. Nee, ditmaal geen wolven of doorfluister spelletjes met spiegeleieren in de bus. Door omleidingen en een ongeluk kwamen we om kwart voor 2 eindelijk bij C.V.V. Berkel aan. Tot opluchting van vele speelsters speelden we gewoon op gras en niet op kunstgras zoals we dachten.

In de kleedkamer werd de volgende opstelling bekend gemaakt:

Jantien                 Brigith                  Steph

Nouk

Lora                       Mak                       Sophia

Roos

Natasja                 Liza

Met op de bank: Nathalie en Marte. (en Martijn die gewoon even langs kwam). Met deze hele omzetting, vooral de wissel Maria en Liza, betraden we het veld. In de eerste aanval van ons kwam er al een schot op het doel van Roos. Niet veel later kwam Liza met een actie, maar in het 16 meter gebied werd ze door een overtreding ten val gebracht. Volgens mij, en vele andere een zuivere penalty, maar de scheidsrechter dacht daar anders over. Dat de scheids een andere mening had over voetbal werd ons al snel duidelijk. Duwen, trappen, trekken werd getolereerd. Dat lag in ons nadeel, in vergelijking met onze tegenstanders spelen we veel te braaf. Nico die vol verbazing de scheidsrechter volgde snapte er ook niets van. Maar alles werd glashelder toen hij als excuus gaf dat hij vaak engels voetbal keek… ??? Verder was hij 16 jaar oud en was hij na de wedstrijd dolbij dat  hij weer eens €30 euro had verdiend. Afijn, genoeg over de scheidsrechter. We gaan weer verder met de wedstrijd.

De eerste helft speelden we goed, hadden redelijk wat kansen en de inzet was er ook. Maar er waren veel slordigheidsfoutjes, passen over 3 meter gingen vaak fout en dat leidde ook naar de openingstreffer van Berkel. De rechtshalf van Berkel gaf een lange bal naar voren, Brigith stond op dat moment iets te veel naar voor zodat Jantien er alleen voor stond. Maria riep vol overtuiging dat de bal voor haar was, maar de spits was toch sneller. 1-0. Ondanks deze fout keepte Maria uitstekend wat een compliment waard is. Na deze tegenslag pakten we het gewoon weer op en er kwamen kansen voor IJzendijke, met een corner van Roos kopte Mak de bal net naast. Net voordat het rust was kwam Natasja alleen voor de keeper en probeerde de bal over de keeper de schieten, helaas leidde deze grote kans niet tot een doelpunt. Met de 1-0 gingen we de kleedkamer in.

Na de rust kwamen we weer het veld op. Het verliep minder goed dan de eerste helft, dit maal kreeg Berkel kans na kans. Maar Maria stond zeer zelfverzekerd in het doel en dat leidde tot vele reddingen. Het werd ons steeds meer duidelijk dat de scheids engels voetbal keek, Liza werd onderuit geschopt door een gestrekt been van de tegenstander. Wat normaal gezien zeker een kaart waard was, werd voor ons gewoon een vrije trap. Na zo’n 10 minuten gespeeld te hebben in de tweede helft werd er gewisseld. Nathalie kwam er in als voorstopper voor Sophia. Nouk schoof door naar de linkshalf positie. Hierna kwam er weer een kans voor Roos, maar de bal ging net over de lat. Er kwamen steeds meer kansen voor Berkel, ons geluk was dat de afwerking vaak slordig was. Zo werd er door de tegenstander 4 keer de lat/paal geraakt en werden vele kansen slecht afgewerkt, wat natuurlijk in ons voordeel was. We bleven een hele tijd op één helft spelen, helaas die van ons. De lange ballen van Maria leidden vaak tot balverlies van de spitsen. Het kon ook niet langer duren totdat de 2-0 viel, een voorzet van Berkel ging net voorbij de tweede paal waardoor een andere spits hem weer kon voorgeven, met een klein tikje kwam de bal wederom in ons doel. Maar ook wij kwamen weer met een kans. Door een overtreding kwam er voor ons een penalty, die door Roos  genomen werd. De keeper stond niet in het middel van het doel, een tactiek dacht ik. Maar de nummer 9 van Berkel vertelde mij lachend dat het geen tactiek was maar dat ze dat gewoon per ongeluk deed. Nou, zelfs als het per ongeluk was miste Roos de penalty, buitenkant paal. Maar omdat er te vroeg werd ingelopen werd er gefloten en had Roos een herkansing. Weer stond de keeper rechts in het doel. Roos schoot weer in dezelfde hoek, ditmaal zat hij wel. 2-1.  Dit was ook de eindstand. Ik moet toegeven dat het wel terecht was, Berkel was de betere ploeg, vooral de tweede helft. Maar waarom deze scheidsrechter  2e klas mag fluiten is mij nog steeds niet duidelijk. De volgende keer mag hij zijn kaarten wel op zak hebben.

Eenmaal aangekleed had iedereen wel zin in een snack. Nico die het nogal beu was ging maar alvast een versnapering in de bus nuttigen, terwijl de dames meer dan een half uur hebben gewacht op een frietje. Op de terug weg hebben we onze nieuwe-terug-weg-cd geluisterd. Met een dansje op Druppels en een liedje over Nico Aerssens kwamen we weer terug aan in IJzendijke. Volgende week spelen we thuis tegen Rhoon.

De pen geef ik door aan:  Mak.

Man of the match: Maria Meijaard, geen twijfel mogelijk.