IJzendijke VR1 - SVS VR1

Vrouwen Zaterdag, DA1, 2e klasse C

6 november 2010 14:30

Zaterdag 6 november, IJzendijke DA1- SVS DA1

Nadat we de afgelopen week weer goed hadden getraind, konden we uitkijken naar een nieuwe wedstrijd. We mochten weer lekker thuis voetballen en wel tegen de dames van SVS. Hoewel deze ploeg er een stuk beter voor stond, zouden we er alles aan doen om minstens één puntje te pakken. Na de training vrijdagavond werden er weer opvallend veel frisjes gedronken. De meesten gingen vroeg naar huis en de overblijvers speelden een kaartspelletje waarbij dieperliggende gedachten een belangrijk wapen bleken.

De volgende dag was iedereen weer netjes op tijd bij het voetbalveld aanwezig en hadden we ruim de tijd om ons om te kleden, te luisteren naar de wijze woorden van Nico en de warming-up. Tijdens het omkleden is het gewoonte bij de Tieke dames om dit te doen onder het genot van een muziekje. Waar deze normaal al redelijk hard uit de ghettoblaster schalt, moest er aan de volumeknop gedraaid worden om ervoor te zorgen dat deze uitkwam boven de nummers uit de radio van SVS, die de dames gewoon op de gang hadden neergezet. De toon was al gezet.

Hoewel het bij ons totaal niet aan motivatie ontbreekt, had Timmers een systeem bedacht om ons nog meer te stimuleren voor de wedstrijd. Zo zou er na elke wedstrijd bepaald worden welke speelster de meeste inzet had getoond. Zij mag zich vervolgens ‘woman of the match’ noemen en krijgt een medaille. Een mooiere beloning kan je niet krijgen natuurlijk.

Om half 3 stonden beide ploegen klaar op het veld en kon de wedstrijd aanvangen. Van onze kant deden we dat met de volgende elf:

Lisa

Jantien                  Maud                Steph

Poocke

Lora                       Mak                  Nouk

Roos

Kylie     Natas

Op de bank begonnen Soof en Bridget.

De wedstrijd werd door ons goed begonnen. Waar we de afgelopen weken vaak slecht spel lieten zien, was daar deze week geen sprake van. Er werd goed gecombineerd en duels werden fel aangegaan. Ook de dames van SVS speelden fel en het spel ging gelijk op. Waar de dames van SVS zelf regelmatig overtredingen maakten, lieten ze zich bij het minste of geringste vallen wat telkens beloond werd door de scheids met een vrije trap.

Ondanks ons goede spel viel na een tijdje het eerste tegendoelpunt. De dames van SVS maakten goed gebruik van de ruimte die door ons werd gegeven. De bal werd schuin teruggelegd voor ons doel en goed binnengeschoten door de linksbuiten van SVS. De 0-1 was een feit.

Dit was een grote domper, maar we lieten het hoofd niet hangen en gingen verder waar we gebleven waren. We kregen een aantal goede kansen, maar het lukte ons niet om deze te verzilveren. Ook SVS ging verder waar ze gebleven was en liet zich steeds vaker op de grond vallen. Uit één van deze vrije trappen werd het tweede tegendoelpunt gescoord. De opkomende spits naderde Maud en liet zich weer vallen toen ze niet verder kwam. De vrije trap belandde tegen de netten waardoor we konden kijken op een 0-2 achterstand.

Tijdens de rust konden we even bijkomen met een bakje thee. Nico was tevreden omdat hij eindelijk ons oude spel weer terug had gezien. Dat we met 2-0 achter stonden was jammer, maar het was nog niet voorbij. Poocke had teveel last van haar blessure en werd vervangen door Soof die zich mocht gaan warmlopen.

De tweede helft werd vol goede moed begonnen. Al snel kregen de tieke dames een aantal kansen, maar deze werden weer niet benut. De sfeer werd naarmate de wedstrijd vorderde steeds grimmiger. De dames van SVS begonnen steeds meer te trekken en te duwen en dit wekte enige irritatie bij ons. De scheidsrechter die het niet nodig vond om een kaart te trekken, waarschuwde een aantal speelsters toen het uit de hand dreigde te lopen.

De trainer van SVS liet aan zijn dames weten dat hij niet gediend was van het harde spel dat ze speelden. Verder toonde hij sportief gedrag door de bal naar ons te spelen bij een ingooi. Hij gleed hierbij uit en belandde languit op het gras wat voor veel hilariteit aan de kant zorgde.

Kylie werd nog gewisseld voor Bridget die nog fris was en hopelijk verandering kon brengen in de score. Waar een doelpuntje voor ons terecht geweest zou zijn, lukte het de dames van SVS wel om de score verder uit te breiden. De snelle spits speelde de verdediging opnieuw uit en viel met haar snelheid niet meer in te halen. Ze scoorde het derde tegendoelpunt en de stand werd daarmee 0-3.

Het werd duidelijk dat het ons weer niet zou lukken om een puntje uit de wedstrijd te slepen. Toch bleven we strijden tot het laatste fluitsignaal klonk. Hoewel de teleurstelling groot was, konden we snel weer lachen toen de ‘woman of the match’ gekozen werd. De bank had democratisch besloten dat Steph het geworden was.  Ze speelde lekker fel en had een aantal mooie acties, een terechte winnaar.

Ondanks dat we verloren hebben, hebben we wel weer een lekkere pot gespeeld met z’n allen. Hopelijk kunnen we het goede spel voortzetten en volgende week zullen we er weer alles aan doen om die punten te pakken. Opgeven is er niet bij natuurlijk!

Poocke is wat mij betreft de gelukkige om het volgende verslag te schrijven.

Reporter: Jantien