IJzendijke VR1 - Sleeuwijk VR1

T. de Sutter

Verslag: Brigith de Waele

Alles naast de streep!!!

Aangezien er dit weekend geen kermis, feesten of andere verantwoordelijkheden  waren kon er op vrijdagavond rustig naar de wedstrijd van zaterdag worden toegewerkt. Na wat indrukwekkende kaatsoefeningen die volgens Nico in het begin niet zo goed verliepen maar naar verloop van tijd er wel aardig uit zagen gingen we over naar DE PARTIJ van de avond.  Veel inzet en goede kaatsen zorgden voor mooie goals.  Hopende dat dit de volgende dag ook zou gaan lukken stopten we rond de klok van 20.00uur de training.

IJzendijke – Sleeuwijk   1-3   (0-1)

Zaterdag 16 oktober 14.30uur      Gemeentelijk Sportpark te IJzendijke

De Sleeuwijkse dames hadden een lange reis achter de boeg en ook stond deze ploeg een 4tal punten achter ons.  Allemaal voordelen voor Tieke dames(zou je zeggen). Om 13.15 uur waren we allemaal netjes aanwezig behalve Kylie en Lisa waren er iets later i.v.m. werkverplichtingen.  We gingen deze wedstrijd in met z’n 14en.  Toen we allemaal onze kleertjes hadden uitgedaan en aangedaan kwam Nico binnen met zijn opstelling.  Ook werd er gezegd dat we de wedstrijd ingingen met vanaf minuut 1 volle inzet en vooral op te letten om een vroege tegengoal te voorkomen.

Lisa

Jantien                                                 Nathalie                                              Stephanie

Mak

Kylie                                                      Nouk                                                     Lora

Maud

Roos                      Natas

Bankzitsters: Marte, Soof en Brigith

Na een ijskoude warming-up met een heerlijke koude oostenwind werd er netjes gekaatst en Lisa werd ook warm geschoten.  De wedstrijd kon beginnen. De wedstrijd begon en gelijk werd er druk uitgeoefend op de Tiekse verdediging.  Na 5 min spelen gebeurde waar we zo voor gewaarschuwd waren. Een vroege tegengoal viel uit een rommelig moment. Lisa kon de bal nog keren met de scheenbeschermers maar de bal viel in de voeten van een Sleeuwijkse en twijfelde geen seconde en schoot de 0-1 binnen. Met goeie moed trapten we opnieuw af en gingen we op zoek naar de gelijkmaker. Het spel golfde op en neer. Maud probeerde de opening te zoeken en kreeg een flinke trap op het scheenbeen. Volgens Marte(waterdrager en tevens invalster) was er een redelijke bult te zien.  Met een spons en wonderwater zou het vast wel iets beter gaan. Voor rust kregen we nog een dot van een kans. Roos veroverde de bal en trok met de bal naar de linkerkant.  Natas koos positie voor het doel. Roos trok de bal voor en Natas had de bal voor het inkoppen maar kon jammer genoeg geen kracht achter de kopbal zetten waardoor de Sleeuwijkse keepster de bal voor de lijn kon vangen. Met een 0-1 achter gingen we om de thee.

In de rust was Nico niet zo te spreken over de manier waarop er gevoetbald werd. Na wat op en aanmerkingen werd er als laatst vastgesteld dat we hier echt niet van moesten verliezen. Met deze instelling gingen we terug het veld op om de 2de helft  te keren in een winstpartij.  Na wat kansjes voor beide partijen was het Sleeuwijk die vanuit een corner de 0-2 binnen kopte. Zuur ….zeer zuur… Nico bedacht een ander plan om 1 op 1 te gaan spelen zodat Mak kon doorschuiven en de vrije man was. Nathalie werd gewisseld en Marte nam de postitie van Stephanie over en Stephanie die van Nathalie. Nog koud in het veld kreeg Marte de bal in haar voeten en speelde de bal iets te zacht terug naar Lisa waardoor de sluwe Sleeuwwijkse spits (sss) er geen 3 keer over moest  nadenken om de bal te onderscheppen en de 0-3 aan te tekenen.  Natas werd een kwartier voor tijd gewisseld voor Brigith en ook Maud kon niet verder vanwege haar steeds meer opzwellende paasei. Soof nam Maks postitie over en Mak kon doorschuiven naar de aanvallende middenvelder positie.  Net voordat Tristan af floot trapte Stephanie de bal vanuit achter weg in de voeten van Brigith. Brigith kon de bal meegeven met Roos. Waardoor Roos alleen naar de keeper kon door lopen. Ook Mak liep mee. Omdat Roos de bal iets te ver voor zich uit speelde kon gelukkig Mak de bal binnen tikken.  De 1-3 stond op het bord maar daarbij was ook de wedstrijd afgelopen.

In de kleedkamer was er gelukkig een goede sfeer en ook was er nog een tractie van Maud.. die alweer 25 jaartjes oud is geworden. Nu hebben we gelukkig 2 weken rust en hebben we trainingen nodig om ervoor te zorgen dat de wedstrijd tegen Zevenhoven DA1 wel wordt gewonnen!!!

Ik Brigith de Waele geef de pen door aan onze Noukie!!!