IJzendijke VR1 - Barendrecht VR1

2 oktober 2010 13:00

E. Porrey

Verslag Stephanie van Poucke

Ga toch boodschappen doen!

Vrijdagavond. De dames zaten na de training onder het genot van een kopje thee in de kantine.  De spanning was op alle gezichten af te lezen: zou de wedstrijd morgen wel doorgaan met die regen? Helaas kon dit de volgende morgen pas beslist worden en kon (bijna) niemand haar thee inruilen voor een ander vaak gedronken drankje.

Zaterdag 2 oktober was het dan zover , de thuiswedstrijd tegen Barendrecht.  De dames lagen ’s ochtends in hun bedje te hopen dat ze geen bericht zouden krijgen dat de wedstrijd zou worden afgelast. Gelukkig ontving niemand een bericht, behalve Roos. Loos alarm want Maud vond het leuk om een grapje uit te halen.

Eenmaal aangekomen op het Sportpark te IJzendijke zagen we onze tegenstanders ook arriveren. Een mooi spelersbusje kwam aanrijden met maarliefst 6 man van Barendrecht, waarna de rest van het team achterkwam met een aantal auto’s.

De muziek werd aangezet in de kleedkamer en de voorbereiding voor deze wedstrijd kon beginnen. Nadat  de C’s hun wedstrijd gespeeld hadden, konden wij het 1e veld betreden.

De opstelling was als volgt:

Liza

Lora                               Nathalie                    Stephanie

Marjolein

Natasja                                         Jantien                                          Sophia

Maud

Brigith                         Rosanne

Op de bank: Maria (tevens verzorgster), Kylie, Nouk, Maartje, Marte

Geblesseerd: Karen, Elsbeth, Milou

De eerste helft leken de dames bij elkaar wel een kudde buffels. Het liep helemaal niet lekker, er werd slecht gecommuniceerd en het passen lukte ook al niet. Hierdoor werden er heel wat fouten gemaakt. Barendrecht speelde goed en daarom werd er veel aan onze kant van het veld gespeeld. Na een kwartier kwamen wij goed weg. De bal vloog over de doellijn van IJzendijke, maar het  doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. Een aantal spelers werd hierdoor even wakker geschud.

Vlak voor rust werd er toch even mooi getikt en de bal belandde uiteindelijk in Roos’ voeten. Ze draaide van haar tegenstander weg en wist de bal in de verre hoek te plaatsen. Met deze toch wat onverdiende  1-0  gingen we de rust in.

In de rust moest toch even worden besproken hoe we het verder moesten aanpakken, want zo kon het niet langer. Er werd gewisseld. Nouk kwam er in voor Sophia en Kylie voor Brigith en de tweede helft kon beginnen.

Nu werd er weer beter gevoetbald door de dames en dit werd ook opgemerkt bij de speelsters van Barendrecht. Er werd iets vaker naar de scheidsrechter geroepen en daar was deze niet van gediend. Na een aantal waarschuwingen uit te delen, wist een speelster van Barendrecht de scheids toch uit te dagen. Dit leidde tot een woordenwisseling heen en weer van de scheids en de speelsters van Barendrecht. Niet veel later wilde de trainer van Barendrecht ook zijn zegje doen en begon zich ermee te bemoeien.  De scheids begon zich terecht aan deze bemoeienissen te storen en riep te trainer toe: “Ga toch boodschappen doen!”

Na een hoop gelach, geschreeuw en een verontwaardigde trainer hervatte Mak het spel door de bal weer in het spel te trappen. Niet veel later, na een fout in de verdediging wist Barendrecht de bal alsnog in het doel van IJzendijke te krijgen en de wedstrijd was gespeeld, 1-1.

Jammer dat het winnen er ook deze week niet in zat, maar een gedeelde 2e plaats is ook geen slecht begin. En zoals ook vorige week wisten de dames van IJzendijke het toch nog gezellig te maken.  Na wat lekkere scampi’s van Anita werd de avond voortgezet bij Bart.

Hier werden vanwege een slecht idee voor een spel heel wat verschillende drankjes op de bar gezet. Heel even werd op aanvraag van Maria de film Finding Nemo opgezet in het café. Tot onze verbazing leek niemand daar problemen mee te hebben, want iedereen keek gezellig mee! (Even voor grote fan Maria: Mine mine mine mine mine!)

Er werd nog heel even overwogen om toch niet naar de, en ik zal het even spellen,

Ko-Ko-Ri-Co te gaan, maar het was wel heel gezellig dus dat is iets voor de volgende keer.

Volgende week staan de Rijnvogels op het programma. Hopelijk staat iedereen dan weer fit op het veld en hebben we niet al te veel last van de gevolgen van de najaarskermis….

Het volgende verslag wordt geschreven door………………………. Maud!