XerxesDZB VR1 - IJzendijke VR1

11 september 2010 15:00

Kreuk, P.A.C.

Verslag Maartje Timmers

Jezus, die wijven zuipen ons gewoon onder tafel!

Zaterdag jongstleden was het dan eindelijk zover; de eerste uitwedstrijd van het seizoen voor de dames van vv ijzendijke. Naar deze dag was al geruime tijd door ons uitgekeken, omdat we  tegenwoordig in een super mooie bus naar de plaats van bestemming worden gebracht. Ideaal, want verdwalen, te weinig t-tags, een kapotte tom-tom en het, tegen beter weten in,  proberen Nico bij te houden zorgden allemaal voor redelijke stressmomenten bij de chauffeurs in de vorige seizoenen. Nu worden we echter netjes door de relaxte Carlo op de plaats van bestemming afgeleverd.

We moesten zaterdag naar Rotterdam, nog een van de dichtstbijzijnde bestemmingen van dit seizoen, waar tegenstander XerxesDZB op ons wachtte. De busreis verliep voorspoedig en iedereen verkeerde in opperste staat van paraatheid, vooral dankzij enkele potjes van het zenuwslopende spel ‘weerwolven’ waarbij maar weer eens geleerd werd dat niemand te vertrouwen is…..
Nog helemaal  vol van zieners, onschuldige meisjes en de andere inwoners van Wakkerdam arriveerden we rond de klok van twee uur op het mooie complex van Xerxes. Meteen werd duidelijk dat het hier om een grote, professionele vereniging gaat. Maar de dames van IJzendijke laten zich door dit uiterlijk vertoon natuurlijk niet intimideren. Vol goede moed werd de warming up ingezet, onder toeziend oog van geblesseerden, toeschouwers en nieuwe voetbalkenners, die het lekkere nazomers zonnetje hadden opgezocht. De opstelling was als volgt:

Lisa

Maud

Elsbeth                                                                 Stephanie

Jantien

Marjolein

Lora                                                                       Nouk

Nathalie

Natasja/Kelly

Toch werd door de dames van ijzendijke zwak begonnen aan de wedstrijd. Duels werden verloren en al snel bleken een paar van de dames van Xerxes wel erg snel te zijn. Na ruim een kwartier spelen profiteren de dames van Xerxes er dan ook van dat het bij ons nog niet zo lekker liep, vanuit een vrije trap schieten ze de 1-0 binnen. Door deze domper werden de tieke dames echter meteen wakker geschud en er werd gelijk al wat feller gespeeld. Ook werden er al snel wat wijzigingen doorgevoerd, Maud ging op de plek van Nathalie als aanvallende middenvelder spelen en Marjolein zakte terug als laatste man. Nathalie werd voorstopper en Jantien verdedigende middenvelder. Dit bleek een meesterlijke zet van onze beide trainers, want na ongeveer een half uur spelen schoot Maud, na aangeven van Jantien, de gelijkmaker binnen. Verder werd er voor de rust niet meer gescoord en dus gingen we met een gelijke stand aan de thee.

Na de rust werd er bij ons slechts één wijziging doorgevoerd, Rosanne kwam in de ploeg voor Kelly. En al snel blijkt dat het kwartiertje rust de tieke dames goed heeft gedaan. De combinaties lopen veel beter, duels worden gewonnen en er wordt veel minder balverlies geleden. Dit resulteert na een minuut of tien in de 1-2. Wederom scoort Maud, deze keer met het hoofd, uit een corner van Nouk. Het lijkt alsof Xerxes er vanaf dit moment eigenlijk al niet meer in gelooft en dus krijgen de dames van ijzendijke de kans om de marge nog wat te vergroten. En dit gebeurt dan ook! Al snel valt de 1-3, vanuit een vrije trap deze keer. Na een forse tackle op Roos gaat Maud achter de bal staan en maakt haar derde doelpunt van de middag. Zou dit wat beloven voor de rest van het seizoen?

Het vierde, vijfde en zesde doelpunt voor de dames van ijzendijke volgen elkaar in rap tempo op. Na goed doorlopen van Roos kan Lora de 1-4 binnenschieten. En ook het vijfde doelpunt is afkomstig van de voet van Lora. Roos schiet op de keepster, die laat los en uit de rebound weet Lora te scoren. En, zoals het een echt Lora doelpunt betaamd, maakt ze deze natuurlijk met de buitenkant van de voet! Binnen vijf minuten is het dan ook nog voor een zesde keer raak. Nadat Maud aan haar blessure/kramp/aanstellerij behandeld is door Nico, worden de dames van Xerxes verrast door de snelle spelhervatting van de tieke dames en kan ook Roos nog een doelpuntje bijschrijven.

Helaas weten de dames van Xerxes enkele minuten voor tijd nog een eretreffer te maken, maar dat mag de pret niet drukken! Einduitslag: 2-6.

Nadat alle speelsters het zweet van zich hebben afgespoeld onder de welverdiende douche worden er op het terras voor de tijdelijke kantine van Xerxes nog wat ‘biertjes’ gedronken en gefrituurde versnaperingen gegeten. Ook wordt de gettoblaster van de dames aangezet en volgen al snel voorzichtig de eerste danspasjes. Wanneer er nog meer pinten besteld worden aan de buitenbar begint het ook de Rotterdamse bevolking op te vallen dat deze dames wel erg goed om kunnen gaan met de goudgele rakkers die ze in hun handen gedrukt krijgen. Één van hen komt dan ook al snel met de zeer terechte conclusie: Jezus, die wijven zuipen ons gewoon onder tafel!

Met de muziekinstallatie op de schouder vertrekken de dames weer richting de bus, waar Carlo ons verrast met een goed gevulde koeling! Na een zeer gezellige busreis van ruim anderhalf uur, waarin kraker na kraker door Maud wordt ingezet en zelfs de Marie-Louise nog door enkele enthousiastelingen uitgevoerd wordt, arriveren we weer op de markt. En daar blijft het nog lang gezellig!

Verslag PZC:
Rotterdamse ploeg nam een 1-0 voorsprong, maar nog voor de rust maakte Maud Kuijpers uit een fraaie vrije trap gelijk: 1-1. IJzendijke was sterker en drukte het verschil na rust uit in doelpunten van de trefzekere Kuijpers (2x), Lora van de Hemel (2x) en Rosanne Lammers. In de slotminuut scoorde Xerxes nog tegen: 2-6.