Bekeravontuur eindigt dit seizoen vroegtijdig in Berkel

Berkel VR1

Vrouwen, VR1, Groep 1 04

16 september 2017 15:00

Op zaterdag 16 september stond de tweede bekerwedstrijd op het programma, Berkel uit. Een team uit de 1e klasse. Doordat Berkel met 7-1 verloor van FC Eindhoven, en wij met 0-0 gelijk speelden tegen hen, zou een gelijkspel genoeg moeten zijn.

Om half 12 vertrokken we met de bus richting Berkel. Het was wat druk op de weg, dus kwamen we iets later dan verwacht aan op het sportpark. Wegens veldbezetting werd de wedstrijd een half uur uitgesteld, wat ervoor zorgde dat we ons op ons gemak konden voorbereiden op de wedstrijd.

Bij de wedstrijdbespreking krijgen we de opstelling en wat tactische tips te horen. We beginnen met de volgende 11 aan de wedstrijd: Marloes, Lora, Lisa, Mak, Maud, Kylie, Carmen, Roos, Marjolein, Kelly en Dafne. Met op de bank: Stephanie, Dewi en Simone. Na de Warming-up en nog wat gedoe met de kleedkamersleutel mochten we beginnen.

We begonnen de eerste minuten fel en creëerden hier en daar wat kansen. Ondanks dat we het betere spel hadden, verslapten we. Dit zorgde voor twee snelle onnodige tegendoelpunten in de eerste helft. Na een aantal grote kansen voor ons, kreeg Mak de bal voor d’r voeten en schoot hem tegen het net. 2-1! En zo gaan we de rust in, zeker nog kans om met de 3 punten terug naar Tieke te gaan.

In de rust wordt Marjolein gewisseld en komt Dewi voor haar in de plaats. Het is duidelijk, we moeten secuurder zijn in de passing en schoten en de duels moeten vaker gewonnen worden. Opdracht om dit dus toe te passen in de tweede helft.

In de tweede helft begonnen we sterk, net na rust maakte Roos dan ook de 2-2 met een prima bal in de verre hoek! Na onnodig balverlies zet Berkel een snelle counter op, waardoor de bal via een eigen doelpunt in het doel beland. 3-2 voor Berkel. Het was nu weer aan ons om het tij te keren en het derde doelpunt erin te leggen. Roos kon de wedstrijd helaas niet verder spelen door een blessure waardoor Simone haar plek innam. Kort daarna kwam Stephanie erin voor Lisa. Aangezien de 90e minuut in zicht kwam, werd er besloten Maud aanvallender door te schuiven. Na nog wat kansen en wat pech nog steeds geen doelpunt. Later kreeg Berkel nog twee uitbraken, en die maakten ze af. 5-2 dit werd tevens de eindstand.

Helaas geen bekeravontuur voor ons dit jaar, maar wel klaar voor het seizoen dat zaterdag begint met de eerste uitwedstrijd tegen Reiger Boys!

Ik geef de pen door aan Kelly.

Dafne