'Het dubbeltje kon beide kanten opvallen'

Heerenveense Boys VR1

Vrouwen, VR1, Hoofdklasse A

28 oktober 2017 16:15

Op zaterdag 28 oktober stond de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Heerenveense Boys op het programma. Ondanks dat ze uit vier wedstrijden twee punten hadden gehaald, was het wederom een ploeg om niet te onderschatten. En laten we eerlijk zijn.. het blijft een uitwedstrijd! En wat voor één; een kruistocht door het land van 321 kilometer. Twintig kilometer extra en we stonden in Parijs.. een wereldreis voor onze Zeeuws-Vlamingen!

Om 10 uur kon iedereen zoals vanouds instappen bij onze 'chauf', al blijkt dat zijn echte naam niet te zijn.. De reis verliep weer soepeltjes met onder andere biologielessen bij het tankstation en Dafne die uitblonk tijdens potjes 30 seconds. Toen we langs het Abe Lenstra Stadion reden kregen we het besef dat we in Frieslann Boppe waren aangekomen. Een reis van welgeteld vier en een half uur, we hadden bij wijze van spreke al drie wedstrijden kunnen afwerken. Wij vermaakten ons echter prima in ons bussie!

Onder het mom van beter te vroeg dan te laat, komen we om half 3 aan bij vereniging Heerenveense Boys. Met kwart over vier spelen in het vooruitzicht werd een kaartje gelegd en al een kleine muzikale warming-up gehouden in de kleedkamers (die zich voor Fleur d'r gevoel in Leeuwarden bevonden). De trainert kwam vervolgens in de tactische bespreking met de volgende elf aanzetten: In de verdediging goalie Marloes, Lora, Mak, Maud, Lisa, middenveld bestond uit Kylie, Bo, Dafne en Carmen,en de goalgetters waren Roos en Kelly. Op de bank begonnen Fleur, Yente en Dewi. De focus werd weer gezet op de drie punten van vandaag!

Om kwart over vier klonk het fluitsignaal voor aanvang van de wedstrijd. De Tiekedames begonnen de wedstrijd meer dan goed. Er werd goed getikt en we konden prima balbezit houden. De eerste twintig minuten waren we zeker de bovenliggende partij, wat resulteerde in het eerste doelpunt van de wedstrijd. Een mooie actie en schot van Kylie kon Roos uiteindelijk in de rebound tegen de netten schieten.. 0-1! Dat smaakte naar meer.. Echter kwamen de Heerenveense Boys in de 30e minuut met een antwoord terug. In een betwistende buitenspelpositie werd de stand gelijk getrokken. Vanaf dit moment kreeg Heerenveense Boys meer vertrouwen en werd ons elftal, zoals gewoonlijk, zenuwachtig. We hadden uiteindelijk nog maar 53 minuten om het recht te zetten.. (woordenboek: sarcasme). Met een 1-1 gelijkspel gingen we aan de thee.

De tweede helft had een heel ander beeld dan de eerste; de kansen gingen op en neer! Beide teams proefden de drie punten en er werd dus heen en weer geknokt voor dat éne doelpuntje. Zo kwam Dafne nog in 'n één op één mogelijkheid met de keeper, maar werd er ook aan de andere kant van het veld kansen niet afgemaakt. Oftewel 'het dubbeltje kon beide kanten opvallen'. Dewi en Yente werden nog gewisseld om de wedstrijd open te breken. Helaas kwam het niet van een doelpunt en bleef de stand op 1-1 staan bij het eindsignaal. Het had net zo goed andersom kunnen zijn! Al had er op basis van de eerste helft meer ingezeten, is dit over de gehele wedstrijd gezien zeker een terechte uitslag. En punten bij een uitwedstrijd.. die zijn altijd meegenomen!

Op naar Zeeuws-Vlaanderen met 'n punt in de tas! Er werd nog even aan Emmaus Thea gedacht bij de planning of we langs de snelweg of de polder gingen.. Ook in de derde helft verzorgde Dafne weer  de nodige entertainment, dit maal bij het kaartspel Bollen. Haar tactiek bij 30seconds van 'niks zeggen of doen is ook een toegevoegde waarde' was wederom bij dit spel goud waard.. een echte Troeftoeter-konihinne! De vraag bleef wel heel de reis wat nou een Broodkrate.. Bootkate... of een Broodkaarter was.. Afijn, wederom een gezellig dagje weg met de Tiekedames. Met een gedeeld vijfde plaats in de hoofdklasse sluiten we toch weer een goed voetbalweekend af. Volgende week (oftewel vandaag, excuses namens de redactie) verwelkomen we RVVH Dames één (plaats 9) thuis op ons sportpark. Komt dat zien, komt dat zien... AAAAAAAAAHN DEK!

Ik geef de pen door aan Lisa