De eerste bekerwedstrijd, thuis tegen FC Eindhoven!!

FC Eindhoven AV VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, Groep 1 04

2 september 2017 15:00

Meerkerk (mevr), L. van

Zaterdag 2 september speelden we onze eerste bekerwedstrijd van het seizoen.
Deze wedstrijd beloofde gelijk een zware pot te worden tegen de voormalig topklasser FC Eindhoven. Toch maken wij absoluut een kans aangezien we een paar jaar terug van Eindhoven wonnen met 3-1!
Belooft een spannende pot voetbal dus!

Een uurtje vroeger verzamelen dan normaal want dit seizoen krijgen we nieuwe presentatiepakken en dus moest er deze zaterdag flink gepast worden. Na veel gewik en geweeg had iedereen een pak min of meer naar keuze ??.

Na wat wijze uitspraken van Kelly en een vraag over wanneer de pruimentijd eigenlijk was?! startten we aan de wedstrijd bespreking.

Goed, tijd voor het echte werk:
Onze nieuwe trainert vertelt ons in de kleedkamer de opstelling, de volgende 11 buffels begonnen aan de wedstrijd: Marloes, Maud, Mak, Lora, Lisa, Dafne, Roos, Kylie, Carmen, Kelly en Yente. D’hondtje en nieuwe aanwinst Simone beginnen op de bank.
Tijdens de warming-up zagen we dat de wedstrijd vandaag door een vrouw gefloten werd. Iets wat bij ons jammer genoeg weinig voor komt. Leuk!
Na een goede warming-up en de yell in de kleedkamer die werd ingezet door Maud omdat Bolus geblesseerd is, stonden 11 kopjes te popelen om te beginnen op het veld.

De eerste helft, helemaal niet slecht. We creëerden kansen en van achter hield de verdediging knap stand! De dames uit Eindhoven speelden wel beter maar we gaven bijna geen kans weg!
Uit zo’n kans die we kregen viel dan ook een doelpunt!!!
Een lange bal naar voren, de keepster komt uit en Kelly kan de bal nog net wegtikken van de keeper, waarna de keepster neervalt met een hoop kabaal en huschreeuw. Kelly schiet de bal goed in de goal. Maar helaas, na het fluitje van de scheids staat deze keepster (die beter actrice kan worden) weer lachend op en is er niks aan de hand.
Shit, doelpunt afgekeurd!

Koppies omhoog en verder voetballen, we krijgen nog een paar kansen en we spelen niet slecht!
Dan breekt de links buiten van Eindhoven door. Ze geeft de bal voor maar raakt het wat (on)gelukkig. Waardoor de bal meer per ongelijk dan expres in de goal beland. En dit 1 minuut voor rust, wat een domper en eigenlijk vooral onverdiend!

Oke, rust. We gaan met 3 spitsen spelen. Marjolein D’hondt komt erin voor Kylie. Eric vindt dat we goed voetballen. Volhouden zo. Weinig weggeven en oppassen vo die nummer zesse en twoalve!
AAAHN DEK! Here we go! 0-1 dus nog niks aan de hand!

De tweede helft zijn we meer aan de bal dan de eerste helft. Eindhoven breekt minder vaak door en wij krijgen verschillende kansen, Roos kopt de bal twee keer bijna de goal in!
Maar dan! Blazziin/Talitha/pruumetied voetbalster/Kelly wordt de diepte ingestuurd door een mooie bal van Lora. Ze komt voor de keeper en scoort!!! Yes 1-1!
Nieuwe aanwinst Simone maakt haar debuut bij ut jiste en komt er in voor Yente.

We moeten niet onder doen voor FC Eindhoven en als de klok nog maar een paar minuten aangeeft is het Eindhoven die moeite heeft ons van het volgende doelpunt te weerhouden! Met een goede kopbal van Roos die van de lijn wordt gehaald eindigt deze pot in 1-1.

Na de wedstrijd praatten Piet en Eric nog even na. Eric vertelt dat het toch wel heel anders is hoor. Die meiden met hun haarspray voor de wedstrijd, dat heb je bij mannen niet!

Met krantenwijk op volumestandje asohard en een opgelucht gevoel dat Maud in Tieke blijft en niet nar Eindhoven verkast na een mooi aanbod van hun trainer sprongen we onder de douche.

De conclusie van deze pot: goed gespeeld en ik denk een terechte uitslag.
Aangezien Barendrecht uit de beker is gestapt, gaan de eerste twee door. De volgende wedstrijd is tegen Berkel uit.

Het belooft weer een mooi seizoen te worden dames!

Ik geef de pen aan Dafne.

Yente