Strijd is alles!!

Vrouwen, VR1, Hoofdklasse A

30 september 2017 15:00

.V. IJzendijke - FC Rijnvogels

Het is vrijdagavond en mijn Samsung S6 licht om de haverklap op. Weer een berichtje in de 'Ruige mensen Snap'. Geen mooie 'bal' aanname op beeld maar oppeppende berichtjes over de wedstrijd van vandaag. Niet alleen buiten het veld maar ook op het veld neemt Snapchat over. Verschillende Snap filters passeren als alle namen worden opgelezen door Maus. Als we op 1 april moeten spelen dan heeft Kilie nog wel een leuk grapje:). Afijn met of zonder filter, we moeten vandaag echt gas gaan geven op het echte gras van Tieke en drie punten pakken.

- Strijdplan-

Terwijl Kylie en Lisa zich mogen melden om een nieuw broekje te passen, begint de rest met omkleden. Lisa is geslaagd maar Kylie had die ochtend bij de Action meer geluk dan bij het vinden van een passend broekje. Eerst kreeg ze maat XL, daar paste nog twee man bij en daarna kreeg ze een broekje waar net 1 bil in paste. Helaas. Terwijl Lisa als laatste haar tenue compleet heeft, met de scheenbeschermers van Roos, pakken we de ballen en zijn we klaar om aan de opwarming te beginnen.

De volgende 11 starten aan de wedstrijd. Simone, Steph en Yente beginnen op de bank.

Marloes Lora Maud Lisa Mak Kylie Dafne Carmen Bo Roos Kelly

Strijd is alles vandaag. Sterk in de duels en lekker voetballen. We merken al snel dat de achterste linie nogal wat ruimte laat tot de keeper. Nadat Kelly meerdere keren buitenspel wordt gezet, lukt het om ineens 1 op 1 te komen met de keepster. Ze vergeet het alleen af te maken. Klotn bie de bok.

Bo die tijdens de warming up verstapte moest er kort na het fluitsignaal toch af. Yente kwam voor haar in de plaats en zat gelijk in de wedstrijd.

FC Rijnvogels probeert van alles maar het lukt ze niet om er bij ons door te komen. Onze laatste linie is goed bezuuugg! Ondanks dat we veel kansen krijgen komt het niet tot een schot tussen de palen.

- Rust -

Vlak na rust komt Simone erin voor Kylie. We weten dat we deze wedstrijd niet mogen verliezen op basis van het overwicht dat we hebben. Gelukkig maakt Roos de 1-0 en voor de Tieke Buffeltjes de 999 goal in de reeks. Na een trek en duw duel lukt het haar om voor haar man te komen en de bal onderkant lat binnen de knallen. Steph vervangt Yenthe die voor de middenvelders van Rijnvogels lastpak was. Steph komt midden in de chaos terecht en maar houdt zich prima staande. Helaas lukt het ons niet om de score te verdubbelen en maakt FC Rijnvogels het nog even lastig in de slotminuten. Gelukkig helpen we hun niet in het zadel en laten we merken dat er in Tieke niets te halen valt. We komen hier en daar misschien goed weg maar het zijn de doelpunten die tellen. Eindelijk, 3 punten. We zijn los!

Volgende week Raayberg?

Ik geef de pen door aan Kylie.