het Zwolse HTC op het programma

Vrouwen zaterdag, VR1, Hoofdklasse A

8 oktober 2016 15:00

Willeboordse, AJ

8 oktober, het Zwolse HTC op het programma.

Vroeg aanwezig voor een tactische bespreking. De rode en gele dopjes vliegen over het opgehangen veldje, iets met 2 voor 12, het 14e vak, een tong op het veld en de nonchalante driehoek die vandaag niet nonchalant mocht doen (Guust heeft tenslotte maar 1 hart en daar moeten we zuinig mee zijn). Maar we komen tot conclusie dat we volgens het oude systeem, wat IJzendijke vorig jaar ook speelde, spelen.

Daarna hup de kleedkamer in en omkleden want er moest ook nog een foto gemaakt worden. Strak in pak worden de make-upjes, haarspeldjes en de sieraden uit de tas getoverd om goed voor de dag te komen.
Eerst een stukje warming-up gedaan omdat de dames van het bekende "twidde" nog niet klaar was. "Een foto maken" is makkelijker gezegd dan gedaan! Krijg 28 dames maar eens op de foto en er dan ook nog tevreden over zijn ("zit mijn haar goed?", "hier kijk ik in de zon!" "Hier lach ik niet leuk"). 2 fotograven en 180 foto's verder konden we onze warming-up hervatten.

Na de jel in de kleedkamer en nog wat positiviteit stonden deze 11 gespannen kopjes te wachten om het veld op te gaan: Marloes, Lisa, Maud, Karen, Lora, Marjolijn dh, Nouk, Mak, Roos, Kelly en Thea. Anniek, Yente en Dewi mochten op de bank plaats nemen.

We spelen vandaag met een rouwbandje en beginnen met 1 minuut stilte in verband met het overlijden van een familielid van 1 van onze speelsters.
Het fluitsignaal klinkt en we zetten meteen de druk. Een lange bal valt achter de verdediging van HTC en Thea komt alleen voor de goal maar wordt naar de grond getrokken in het strafschopgebied. De scheidsrechter reageert snel en geeft een penalty. Maud rent naar de bal, legt deze klaar en ramt deze snoeihard tegen het net. 1-0 na 1 minuut en 49 seconden! Dat smaakt naar meer en het lijkt erop dat de tactische bespreking heeft geholpen. Na 15 minuten krijgen we een vrije trap tegen vlak voor de bank van HTC. Deze wordt heel goed en mooi in de verre hoek geschopt. Waarna de hele staf van HTC de speelster om de nek vliegt. 1-1. HTC krijgt dan meer geloof in de wedstrijd en zet een tandje bij, maar IJzendijke raakt niet onder de indruk. Met goed voetbal en een bal van links naar rechts schiet Mak binnenkant paal binnen 2-1. Daarna krijgen we kansen en lukt het Kelly na 30 minuten spelen om in de korte hoek de bal in het doel te leggen. 3-1. Hier en daar nog een bal op de paal maar het blijft bij 3-1.

In de kleedkamer wordt er wat uitgerust want het blijkt erg warm en droog weer te zijn, maar er is een positieve toespraak. We spelen goed en er valt echt wel meer te halen.

Met opgeheven hoofd starten we aan de tweede helft. HTC gaat meer druk zetten, maar creëren geen grote kansen. In minuut 53 is het druk voor de goal en worden er wat schoten gelost. Het is Thea die het net weet te raken en daarmee 4-1 op het scorebord zet.
Anniek komt er in voor Karen en Yente voor Lora.
Daarna volgen er wat kansen van HTC maar ook voor ons. Mak moet helaas na een schop tegen haar enkel en een beuk van onze keeper het veld verlaten en Dewi weet nog wat minuten te maken. Het blijft uiteindelijk bij 4-1. Een rustige wedstrijd met niet al te grote overtredingen en een scheidsrechter die het spel keurig heeft geleid. Een prima dagje zo in de zon en een prima uitslag. Op naar volgende week dan staat vvHeerenveen op het programma.