In het holst van de nacht

Wartburgia VR2

5 maart 2016 11:00

Nielen, B.

In het holst van de nacht gingen de wekkers af bij de Tieke buffels om de verre reis naar Amsterdagm te maken. Om half 7 zou het busje van Carlo vertrekken. Bo was netjes op tijd om 6.18 uur opgestaan en vervoerde zich met gevaar voor eigen leven zich naar IJzendijke. Nouk en Kylie installeerden zich in de bus en zo kon de nachtrust nog wat worden voortgezet.

Na een relatief vlotte reis waren we in Amsterdam aangekomen. Aangezien de kleedruimtes worden verbouwd mochten we omkleden in een gezellige keet.

Na het tactische praatje van Guust gingen we met de volgende 11 in het zonnetje in de vroege ochtend van start: Liza, Lisa, Kylie, Stephanie, Bo, Carmen, Thea, Kelly, Nouk, Annelien (aka Adeline van Hulke) en Roos (aka Rosien). Op de bank zaten Maud V. en Mak.

We begonnen niet goed aan de wedstrijd. Wanneer we balbezit hadden waren we erg onrustig. Ondanks het strakke kunstgrasveld kwamen passes niet goed aan. Ook verloren we duels daar Wartburgia deze niet uit de weg ging. Al snel werd duidelijk dat Wartburgia de lange bal regelmatig hanteerde. Via de snelle buitenspeelsters werd vervolgens gevaar gesticht. Al na een aantal minuten lag de bal in het net achter Liza. Gelukkig bleek het een buitenspeldoelpunt.

Helaas was het halverwege de eerste helft toch raak. Een corner werd hard ingekopt door de centrale verdediger van Wartburgia, 1-0. We gingen niet bij de pakken neer zitten en gingen ook op zoek naar een doelpunt. Thea kreeg een grote kans, 1 op 1 met de keepster maar deze pareerde met de voet. Ook een klutsbal na een genomen corner wilde er niet in. Tot 3 keer toe werd te bal tegengehouden en vervolgens weggewerkt.

Tijd voor een bakkie thee in de keet.

In de rust besloten we als team dat we hier niet zonder punten weg zouden gaan. Dit zou zonde zijn van de verre reis én van het vroege opstaan! Wat eerder druk zetten en de passing verbeteren en vooral durven voetballen zouden het verschil moeten gaan maken.

Net na rust werden de net gemaakte afspraken niet direct nagekomen. We zetten eerder druk maar vervolgens kreeg de voorhoede van Wartburgia een aantal kansen omdat er meer ruimte achter de verdediging kwam te liggen. Wartburgia leek er conditioneel echter wat doorheen te zitten. Er kwam steeds meer ruimte voor Kelly en Thea. Na een knappe actie van Thea op links legde ze de bal panklaar voor Annelien die deze bij de eerste paal binnen tikte, 1-1! We voelde dat hier meer te halen was dan een gelijkspel en dus bleven we druk zetten. Kelly veroverde de bal op het middenveld en gaf een perfecte steekpass op Thea. Thea vond dat haar doelpuntloze periode nu wel lang genoeg had geduurd en schoot beheerst de 1-2 binnen. Yes! We gingen iets gecontroleerder spelen waarbij we probeerden op te bouwen van achteruit. Wartburgia gaf veel ruimte weg achterin zodat er kansen bleven komen. Na een duel net buiten de 16 kwam de bal voor de voeten van Kelly terecht. Deze aarzelde niet en haalde verwoestend uit. De bal knalde via onderkant lat in het doel, 1-3! Maud V. kwam erin voor Lisa en niet veel later verving Mak de moegestreden Nouk. Wartburgia kreeg nog een aantal mogelijkheden maar keepster Liza stond iedere keer op de juiste plek.

Niet veel later werd Thea opnieuw via links weggestuurd. Ze hield overzicht en gaf de bal netjes af aan Kelly. Kelly die de laatste weken goed op dreef is schoot overtuigend de 1-4 binnen. Het slotaccoord was voor topscoorder Thea. Carmen snelde na een goede lichaamsbeweging haar tegenstander voorbij en kon het zelf afmaken. Ze zag echter dat Thea er nóg iets beter voor stond en legde de bal breed op Thea, die de 1-5 maakte. Kort daarna floot de scheids voor het eindsignaal.

Al met al een verdiende overwinning, op basis van de tweede helft. Op karakter en conditie hebben we de punten binnengesleept.

De terugweg in de bus verliep rustig. We waren netjes om half 5 terug thuis!

Reporter: Roos

Ik geef de pen aan: Adeline van Hulke :P