Nul punten in de prullenbak van de Zwervers ;-)

Zwervers, cvv VR1

23 januari 2016 15:00

Hornes, R.S.

Vol goede moed vetrokken we om 11.10 ‘s ochtends met het busje naar Terneuzen om de rest van de speelsters op te pikken. De uitdaging vandaag was om de Zwervers te verslaan in Kapelle a/d IJssel, dit is daar namelijk nog nooit gebeurd. Wij hebben allemaal nachtmerries overgehouden aan de kampioenswedstrijd die wij daar hebben verloren. Dit was het moment om het allemaal weer recht te zetten.

Om kwart voor 2 stonden wij voor het gloednieuwe sportcomplex. De vereniging was niet meer te herkennen. Na de nodige sportdrankjes gingen wij ons omkleden. De muziek ging aan, de shirts werden uitgedeeld en de veters werden extra strak dichtgetrokken. Helemaal klaar om naar de opstelling van de trainer te luisteren:

Goal: Liza

Verdediging: Marjolein, Maud K, Bo en Nouk

Middenveld: Kylie, Annelien, Roos en Carmen

Spits: Kelly en Thea

Bank: Marjolein van I, Stephanie en Lisa

Na de warming-up en het aftellen (Marjolein dacht even dat ze dit over kon nemen) begonnen we scherp aan de wedstrijd. Er werd goed opgebouwd en er werden mooie combinaties laten zien. Van voren werden er goede kansen gecreëerd en het zou niet lang duren voor er een goal zou vallen.  Dit gebeurde dan ook door een goede pass die Carmen goed aannam.  Ze kon doorlopen naar de goal en schatte goed in dat ze in de rechterhoek moest schieten. 0-1!!!

Met deze stand gingen wij de rust in.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat wij na de rust meteen weer scherp moesten beginnen.

De tweede helft gingen de Zwervers meer druk zetten. We kregen het lastig, maar deden er alles aan om te zorgen dat we bleven voetballen. In de 60e minuut werd Nouk gewisseld voor Lisa. Iedereen knokte voor de bal en hoopten dat er snel een 0-2 zou vallen! Kelly en Kylie werden gewisseld voor Stephanie en Marjolein van I. In de 80e minuut viel hij dan eindelijk. Carmen haalde via de rechterkant de achterlijn en gaf een mooie voorzet op Thea, die de bal keurig binnenkopte. Met een 2-0 voorsprong waren we vrijwel zeker van een overwinning. De scheidsrechter floot af en de 3 punten gingen mee in de koffer naar Ijzendijke.

Na het douchen gingen vertrok het team richting de kantine om wat eten en drinken te bestellen. Wat er toen gebeurde had niemand verwacht! De barman gaf Bo en Nouk de verantwoordelijkheid over de muziek. Dit kon natuurlijk niet anders dan dat ‘Orginal Don’ gedraaid werd. Al springend vlogen we door de kantine. Ook werd er naar de drie punten ‘gesurfd’ en Milc Inc kon natuurlijk ook niet ontbreken. Toen de tegenstander besloot met onze trainer de polonaise te gaan lopen, lieten wij niet over ons heenlopen. We gingen op de foto met de prullenbak van de Zwervers, waar nul punten in zaten en liepen vrolijk mee in de polonaise. Wie had dat gedacht?

Een derde helft die wat weg had van de Raayberg, moest jammer genoeg ook weer stoppen. Carlo stond met het busje te wachten om weer terug naar ons dorpje terug te rijden. Met nog een persoonlijk afscheid op de bus, de kriek en het bier koud en de muziek op standje 1000 lieten wij de Zwervers achter ons.

Nu weer focussen op volgende week!