Klarenbeek 270 km!!!!

Klarenbeek SC VR1

5 december 2015 14:00

Hermse, J.

5 december, op de dag die normaal gezien in het teken staat van sinterklaas, zwarte piet, surprises en pakjesavonden, mochten wij afreizen naar onze verste uitwedstrijd: Klarenbeek (270 km).

Het busje met Carlo vertrok rond de klok van 9 vanuit Aardenburg naar IJzendijke. Toen we vanuit IJzendijke op het punt stonden om te vertrekken, kwam Roos met de vraag: wie heeft de shirts eigenlijk? Het ‘waslijstje’ werd erbij gehaald: alleen Nouk en Liza stonden hier nog niet op. Liza werd gebeld en bleek de shirts niet te hebben. Nouk ging snel langs huis, en wat bleek: daar stonden de shirts gelukkig! Helaas voetballen de dames van Klarenbeek ook in blauw-wit, wat betekende dat we alsnog andere shirts nodig hadden. Na een paar belletjes werden de mooie groene retro shirts snel gebracht door Walter! Eindelijk konden we vertrekken. Na het oppikken van Thea in Hoek en Liza en Annelien in Terneuzen, moesten we Maud nog oppikken bij de Wouwse tol tussen Bergen op Zoom en Roosendaal. Carlo drukte het gaspedaal flink in, hierdoor waren we daar iets sneller dan verwacht. Aangezien we door het probleem met de shirts ook al wat tijd hadden verloren, werd besloten om gelijk broodjes in te slaan en onderweg verder niet meer te stoppen.

Rond de klok van 13:00 kwamen we aan bij s.c. Klarenbeek. Vanuit de bus zagen een modern sportcomplex, waarover de meningen verdeeld waren. Het sportcomplex bevatte o.a. een sporthal en een sfeerloze kantine die er meer uit zag als een restaurant. Al snel gingen we omkleden en werd de opwarming ingezet. De opstelling was als volgt (van links naar rechts):

-       Goal: Liza

-       Verdediging: Lisa, Mak, Maud, Stephanie,

-       Middenveld: Carmen, Annelien, Roos, Kylie

-       Aanval: Thea, Kelly

-       Bank: Nouk, Maud V

Helaas lukte het ons niet om scherp te beginnen aan de wedstrijd. De eerste 10 minuten waren voor Klarenbeek. Dit uitte zich dan ook in een snelle tegentreffer. Vanuit een corner werd de bal goed binnengekopt, 1-0. Daarna herpakten we ons goed, er werd beter gecombineerd en kregen meer grip op de wedstrijd. Dit resulteerde in een goal van Thea, 1-1. Helaas werd het net voor rust toch 2-1. Klarenbeek speelde de bal diep en de spits kon de bal over Liza in de goal schieten.

In de rust werd besproken dat we fel aan de tweede helft moesten beginnen. In principe werd er niet slecht gespeeld, maar we stonden wel op achterstand. Toch begonnen we in de tweede helft ook niet echt scherp. Lisa kreeg al na 10-15 minuten kramp en werd gewisseld voor Maud V. Het werd 3-1 voor Klarenbeek. De derde tegengoal was vanuit een zelfde situatie als de tweede. De bal werd diep gespeeld en de spits van Klarenbeek kon de bal over Liza de goal in schieten. Stephanie werd gewisseld voor Nouk. De laatste 20 minuten gingen we 1 op 1 spelen, wat een goede zet was. Er werden veel kansen gecreëerd maar de goede (reserve) keepster van Klarenbeek kon verschillende doelpunten voorkomen. In de laatste 10 minuten werd het 3-2 door een kopbal van Roos uit een corner. Helaas is er geen derde treffer meer gevallen, zonder punten naar huis, maar sinds lange tijd wel weer een wedstrijd van betere kwaliteit en inzet.