Tijd om de mouwen op te stropen!!

Stedoco VR1

2 april 2016 14:30

Graaf, H.G. de

Na een geslaagd feestje vorige week in de Raayberg was het vandaag tijd om de mouwen op te stropen. Op 3 april 2016 is STEDOCO te gast in het mooie IJzendijke. Eerder dit seizoen bleef het 1-1. Het is erg spannend aan de top van deze competitie. Met nog een paar wedstrijden te gaan lijkt het spannend te blijven tot het laatste moment. Om los te komen van onze concurrenten moest er vandaag gewonnen worden.

Na de warming up mochten de volgende elf speelsters het veld betreden: Anne, Bo, Carmen, Kelly, Kylie, Lisa, Liza, Maud, Roos en Stephanie. Op de bank zaten Dewi, Marjolein en Mak.

Na de yell, die nu door Bo werd ingezet omdat Nouk ligt te zonnen in Bonaire, liepen we vol vertrouwen naar het veld. Ondanks dat sommige toch best zenuwachtig waren. Wij begonnen alles behalve sterk aan de wedstrijd, we kwamen zelfs in het begin nog een aantal keren goed weg. De kansen die STEDOKIO kreeg werden gelukkig niet benut. Na verloop van tijd kregen wij de wedstrijd weer onder controle en leverde dat tegelijkertijd meerdere kansen op. Acties van Carmen over links, voorzetten en ook de vrije trap van Maud die op de lat belandde werd in de rebound niet benut. We hebben in de eerste helft dan ook aardig wat kansen laten liggen. Daarnaast was het spel niet erg verzorgd. Ballen die niet goed werden ingespeeld, te vaak verloren we de afvallende bal en we vonden elkaar niet als andere weken.

In de rust was de trainer niet ontevreden, de start was zeker minder maar we hadden de wedstrijd weer naar ons toegetrokken. Al genietend van een bakje thee met een suikerklontje werden er nog tactische discussies gevoerd. De conclusie was; gewoon zo blijven voetballen zoals we nu doen, dan komen er zeker nog kansen. Met die gedachte verlieten we de kleedkamer.

In de tweede helft probeerde we ons spel opnieuw op te pakken. STEDOKIO kreeg nog een rode kaart voor een felle tackle op Carmen. Ze schreeuwde en zweefde door de lucht, de scheids beoordeelde deze overtreding met rood. Dat betekende dat wij nu een speelster extra hadden, wat in ons voordeel had moeten zijn. Vanachter hadden ze alles onder controle. STEDOKIO heeft amper kansen gehad en hebben dus weinig weggegeven. Verder zijn er wel aanvallen gecreëerd maar de eindpass kwam vaak niet goed aan en er werd niet goed op gelopen. Mak werd gewisseld voor Steph en is goed ingevallen. Haar enkel is nog herstellende en we hopen dat ze snel weer helemaal fit is. In de laatste minuten kon Kelly vrij schieten, alleen werd haar inzet door de keepster uit het doel gehouden. We hadden graag gewonnen om los te komen van onze concurrenten maar het mocht niet zo zijn. Met de brilstand op het bord verlieten we het veld.

Het blijft dus nog spannend, het punten verschil tussen ons en STEDOKIO blijft gelijk. We hadden zo graag onder de douche het clublied willen zingen van STEDOKIO maar helaas. Volgende week staat Sporting 70 op het programma. Om onze kans te vergroten is het belangrijk dat we deze wedstrijd winnen. Drie, twee, een, AAAAAHN DEK.

Ik geef de pen aan Mak