Deze dag zou ons namelijk al genoeg spanning en sensatie geven.

SVS VR1

19 maart 2016 14:00

Nikerk, Y.

IJzendijke VR 1 – SVS VR 1

Vandaag, 19 maart 2015, stond de uitwedstrijd SVS Dames 1 - IJzendijke Dames 1 op het programma. Een tegenstander die we nog goed uit onze beginjaren kennen wegens een bijna uit de hand gelopen meningsverschilletje. Een dergelijke situatie deed zich deze keer echter niet voor. Deze dag zou ons namelijk al genoeg spanning en sensatie geven.

Om half 11 vertrok de bus richting de ploeg uit Capelle aan den IJssel. Een tijdstip dat ons toch beter ligt dan de vertrektijd van half 7 van de vorige uitwedstrijd. Met een aangescherpte doelstelling voor dit seizoen, waren we gebrand om de punten mee terug te nemen in de tas.

Aangekomen in Capelle aan den IJssel zagen we een mooi veldje om warm te lopen. Toen echter twee andere damesteams aan kwamen zetten, zagen we toch in dat we op het verkeerde veld stonden. Het was namelijk het kleine strookje gras náást het veld dat voor ons gereed lag. Weinig ruimte, maar we moesten het er maar mee doen. Na de warming up mochten de volgende elf speelsters het veld betreden: Anne, Bo, Carmen, Kelly, Kylie, Lisa, Liza, Maud, Nouk, Roos en Stephanie. De bank werd vertegenwoordigd door Dewi en Marjolein v.I. Uiteraard was Mak ook van de partij voor de nodige support.

De eerste helft begonnen we goed. Binnen tien minuten werd het eerste doelpunt al gezet. Na een mooie actie en voorzet van Carmen kon Kelly de 0-1 op het scorebord plaatsen. Dit was een goed begin. We creëerden veel kansen, maar helaas werden deze niet allemaal even goed benut. Met ‘latjetrap’ verdienden we vandaag immers geen punten. Toch kwam er later verandering in de puntentelling. Met een mooi afstandsschot wist Annelien (aka Adeline van Hulten) de bal mooi in ’t haakje te plaatsen. Met een stand van 0-2 gingen we de rust in.

In de tweede helft lieten we het even liggen en SVS wist zich terug te vechten. Een bal werd in de voeten van de tegenstander gegeven. De spits werd ingespeeld en voor we het wisten stond het 1-2. En hier bleef het niet bij. Na een fout op het middenveld van Roos, wist een speelster van SVS de bal te onderscheppen. Met een afstandsschot belandde de bal in de verre hoek. Een gelijkspel was niet waar we op ingezet hadden. Met nog twintig minuten speeltijd te gaan, werd het toch nog erg spannend. We wilden de punten echt niet laten liggen bij SVS! Dit gebeurde gelukkig ook niet. Na een voorzet van Kelly kwam de bal bij de tweede paal terecht. Roos die vond dat ze toch iets recht te zetten had, scoorde dan ook het beslissende doelpunt. Een eindstand van 2-3 was het gevolg. Onze complimenten aan de scheidsrechter. Deze floot namelijk een prima wedstrijd. De ietwat verbale speelsters van SVS waren het daar duidelijk niet mee eens. Meningen kunnen verschillen, maar de feiten liegen er niet om: de drie punten gingen vandaag mee in de tas!

Deze punten gingen echter niet rechtstreeks naar huis. Vandaag stond in de derde helft namelijk nog iets anders op het programma: de Raayberg! Iemand die daar al dagen, weken of zelfs maanden naar uit had gekeken was onze Nouk. Noukie vertrekt volgende week naar Bonaire en een afscheidsfeestje was dan ook op zijn plaats. Deze werd dan ook goed gevierd in de Raayberg. Op weg daar naar toe kon Nouk alvast haar mooie cadeaus in ontvangst nemen. Een pareltje daarbij was een gloednieuwe snorkel met duikbril! Deze werd door Nouk gelijk ingewijd door uit de snorkel een wijntje te drinken.

Momenteel staan wij op een tweede plaats in de ranglijst. Een spannende competitie waarbij er maar één de winnaar kan zijn. Zou het ons lukken? Nog een paar wedstrijden te gaan en dan zullen we het weten… Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma. De week daarna kunnen we ons echter weer opmaken voor de strijd thuis tegen STEDOCO VR 1. Hopelijk komen we dan weer een stapje dichterbij.

Stephanie

(De volgende voor het verslag is onze spits, terug van weggeweest: Kelly!)