Op het middenveld leek het een flipperkast.

UDO VR1

12 maart 2016 14:30

Bruggeman, B.A.

IJzendijke vrouwen 1 – UDO vrouwen 1

Vandaag moesten we het opnemen tegen de nummer laatst van onze competitie UDO. Van onderschatting was zeker geen sprake want de uitwedstrijd in Oegstgeest verliep niet echt soepel.

Ook moesten we vandaag een aantal vaste waarden (de tank, Bo kado) missen die op wintersport waren. Lisa heeft tenminste hart voor haar sport en kwam na een nachtelijke busrit vanuit haar wintersportbestemming gewoon voetballen. Een paar magnesiumtabletten voor de kuiten en ze kon er tegenaan. Mak was nog steeds niet fit genoeg om te starten, dus de opstelling was als volgt:

Thea, Kylie, Nouk, Liza, Lisa, Stephanie, Roos, Carmen, Kelly, Maud en Annelien.

Op de bank zaten Marjolein, Dewi en Mak.

We begonnen goed aan de wedstrijd al snel scoorde Thea nadat Carmen op de lat schoot. De bal kwam terug het veld in en Thea kon deze zo binnen lopen. Niet veel later zette Kelly druk en veroverde hierbij de bal. De keepster was uit haar doel, Kelly schoot half liggend de bal richting het doel. De bal rolde met niet al te veel vaart het doel in.

Dit beloofde een makkelijke middag te worden. Toch wist UDO de 2-1 te scoren. Een vrije trap verdween met een stuit vlak voor Liza in de verre hoek. Aan de andere kant maakte Carmen maar weer eens een actie, de harde voorzet werd door een speelster van UDO in het eigen doel gewerkt. UDO wist opnieuw terug te komen door te scoren uit een counter, 3-2.

Dit was tevens de rust stand. Van de makkelijke middag was nog niet veel terecht gekomen. Er werd niet goed gevoetbald en we hadden verzuimd om een grotere voorsprong op te bouwen of vast te houden. Guust gaf nog wat goede tips in de rust en daar gingen we weer.

We kwamen scherp uit de rust, dit is ook wel eens anders. Thea had goed geluisterd naar onze coach die in de rust de tip had gegeven om eens over de keepster heen te schieten aangezien deze niet al te groot was. Thea voerde dit vrijwel direct na rust uit, een afstandsschot met haar linker verdween netjes in het doel. Ons spel werd er niet bepaald mooier op. Roos zat heerlijk in de zetel en strooide met wat passen naar voor. Op het middenveld leek het een flipperkast.

Marjolein en Dewi kwamen het veld in voor Nouk en Kylie. Kelly is de laatste tijd lekker in vorm en die wilde de supporters best nog wat vermaken. Ze kon na een pass van …. (dat weet ik niet meer) alleen op de keepster afgaan, omspeelde deze en scoorde. De 6-2 was een bijna identieke goal van Kelly na een steekpass van Annelien.

Na de wedstrijd bleek dat Sporting gelijk had gespeeld. Zij hebben op dit moment 2 verliespunten minder dan wij en Stedoco staat met 1 punt voor op ons. Vlak onder ons zijn Klarenbeek en Rijnvogels te vinden. Kortom de titelstrijd in onze klasse is erg spannend! Volgende week spelen we uit tegen SVS. Met daarna het afscheidsfeestje van Nouk in de Raaijberg.

Annelien

Ik geef de pen aan Carmen