De eerste 3 punten in de nieuwe shirts van Plus Lohman Breskens & Drewi!

DSS VR2

20 februari 2016 14:30

Boer (HZ), M. de

Zaterdag 20 februari stond de wedstrijd tegen DSS op het programma. Iedereen was gelukkig weer terug van vakantie of blessure, waardoor de selectie weer compleet was. Na een korte bespreking en de warming-up konden we aan de wedstrijd beginnen.

We begonnen sterk aan de wedstrijd. Het eerste halfuur werd er goed gecombineerd en werden er veel kansen gecreëerd.  Aan de andere kant werden er ook vrijwel geen kansen weggegeven. De kansen aan onze zijde werden echter niet benut, waardoor we met een 0-0 stand de rust ingingen.

We spraken af dat we fel aan de tweede helft gingen beginnen, want vaak maak je het je eigen de tweede helft moeilijk als je in de eerste helft je kansen niet benut. Dit viel gelukkig mee, we hadden de tweede helft ook de controle over de wedstrijd. Er werd weer goed gevoetbald en er werden weer weinig kansen weggegeven. De eerste goal kwam dan ook snel in de tweede helft.  Rosanne zette goed druk, waardoor ze de bal veroverde op de helft van de tegenstander. Na een mooie actie kwam ze alleen voor de keeper en schoot ze de bal mooi in de korte hoek binnen. Na het doelpunt, bleven we aanzetten, om zo snel mogelijk de wedstrijd te beslissen. De tweede goal van Rosanne kwam in de 70ste minuut. Rosanne tikte een mooie vrije trap van Maud binnen.

Volgende week staat de inhaalwedstrijd tegen Rhoon op het programma.