Rhoon VR1

27 februari 2016 14:30

Heule, J.J.

Op zaterdag 27 februari mocht de blauw-witte brigade aantreden tegen de nummer zes, Rhoon. Met warempel 'de grijze duif' in de gelederen, een speelster die Poockie zich nog goed kon herinneren uit haar eigen succesvolle carrière.

De Tieke dames begonnen met de volgende 11:

Liza, Bo, Maud, Annelien, Thea, Nouk, Stephanie, Lisa, Kelly, Carmen en Roos. Op de bank zaten Maud V, Marjolein vI en Kylie. Mak was helaas nog geblesseerd.

Er werd afgetrapt en het had binnen één minuut al 1-1 kunnen staan: aan IJzendijkse kant werd een (prachtige!) goal van Thea afgekeurd en vervolgens moest Maud aan de andere kant een bal van de doellijn wegwerken. Spanning alom, en de toegestroomde supporters verveelden zich niet. Het was wel stervenskoud langs de lijn, 'maar gelukkig wel droog hè!'.

Rhoon startte niet onverdienstelijk aan de wedstrijd maar al snel werd de klasse van Tieke duidelijk. Na een sterke actie van Carmen op links met als resultaat een scherpe voorzet gleed Roos op haar lelijke oranjeharige manier de bal bij de tweede paal in het doel: 1-0! De buffels waren los! Er werd lekker gevoetbald en kort na de eerste goal liet Blazziin zich zien. Ogenschijnlijk simpel speelde ze wat tegenstanders uit en schoof beheerst de bal langs de keeper. Na deze 2-0 leek Blazziin pas echt los te zijn. Ze speelde zich opnieuw vrij maar was erg genereus en speelde de bal breed op Roos, die de bal achter de keeper knalde. Zou dit dan een simpele middag worden voor de Tieke dames? Daar leek het wel op, zeker toen aan het eind van de eerste helft nogmaals Blazziin in actie kwam en één-op-één naar de Rhoonse keepster mocht opstomen. Koelbloedig werd de keepster gepasseerd en de 4-0 was een feit. Het was gespeeld.

Ondertussen zat Carlo vrolijk op de knoppen van het scorebord te drukken, wellicht niet gezien dat dit niet aan stond? Afijn die man was er vrolijk mee.

Aan de kant opluchting bij Kim, die wist te vertellen dat Blazziin een beetje klaar was met een te lang aanhoudende doelpuntloze periode.

Ook de moeite van het vermelden waard: bij Rhoon werd een speelster in het veld gebracht met lange losse haren. Al snel werd door de aanwezige vedettes (Poockie, Moppie & Marieje) het vergelijk getrokken met het debuut van Nouk bij de buffels, inmiddels al een tijd geleden. 'Nouk had haar haar ook altijd los, weet je dat nog?', vroeg Poockie. 'Ja', zei Marieje, 'maar dat heeft toch niet lang geduurd. Daar hebben we toen een stokje voor gestoken.' Waarop Moppie zei: 'Ja, wij zeiden toen: je bin toch hjin oere? Toen was het snel klaar.' Wijs advies voor de dames van Rhoon.

Nog iets wat de aandacht verdiend: de tank kreeg de kans om een doelpunt te maken in de eerste helft, iets wat haar als laatste man niet meer zo vaak gebeurt. De scheids legde de bal na een overtreding van Rhoonse kant op de stip. De tank ging dit klusje klaren. En hoewel de penalty vanaf de kant best goed ingeschoten leek te zijn, wist de niet onverdienstelijk keepende Rhoonse goalie de bal uit de hoek te vissen. Jammer hoor!

In de rust werd er even opgewarmd en dierendokter Roos kwam even bij assistent Toni checken of er geen spoedjes waren in de regio. Ze had immers dienst. 'Roos is nu gewoon betaald aan het voetballen!', zei Kim.

In de tweede helft aan IJzendijkse kant aanvankelijk geen wissels.

Helaas werd er geen gallery play vertoond, zoals in de eerste helft. Er waren bovendien wat mensen in de kantine achtergebleven vanwege de kou en de mensen die het wél aandurfden om langs de lijn te staan, werden niet zo warm van het spel.

En voor de mensen die het zelf niet zagen, die hoorden dan wel via Guust dat het beter moest. Rhoon werd wat sterker, maar echt heel gevaarlijk was het nou ook weer niet. Op één uitbraak na, die aanvankelijk nog wel werd gepareerd door Liza, maar die in de rebound helaas toch in de netten vloog. Kom op Tieke, nog even aahn dek!

Na enkele wissels (Marjolein voor Noukie, Lady Velde voor Lisa en Maud V voor Blèskaek) kwam er nog even een frisse wind door de ploeg (aan de kant was er overigens een vrij constante frisse wind, 'maar gelukkig was het wel droog!'). Dat drukte zich nog uit in één doelpunt voor Tieke: na een twijfelachtige actie van de Rhoonse keepster, die goed uitkwam maar daarbij de rand van de zestien achter zit liet en hands leek te maken, kwam de bal voor de voetbal van Annelien die heel beheerst de bal in het inmiddels lege doel schoot. Voor de rest gebeurde er weinig spannends meer in de tweede helft. Er werd langs de lijn echter van elke situatie leuk verslag gedaan door de moeder van Mak. Stéphanies voorstel was om een geluidsinstallatie rond het veld te plaatsen en haar de microfoon te geven.

Toen de scheids het eindsignaal liet horen, kon er lekker warm gedoucht worden. Hoe de derde helft is verlopen is onduidelijk, daar was de reporter helaas niet bij. Ik denk wel dat iedereen ape was.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Wartburgia op het programma. Om de aansluiting te houden gewoon weer lekker drie punten pakken!

Aahn dek!

Reporter: Marieje.

Ik geef de pen door aan Pamela.