Selfies en duckfaces!

Sporting 70 VR1

14 november 2015 14:30

Sukkel, H.

Zaterdag 14 november, vandaag stond de topper tegen Sporting’70 op het programma. Voor aanvang van deze wedstrijd hadden wij nog 5 punten voor op Sporting'70. Wel heeft deze ploeg een wedstrijd minder gespeeld.

Na de busreis en de gewoonlijke tussenstop kwamen wij lekker vroeg aan op het sportpark in Utrecht. Hierdoor konden een paar speelsters het veld nog even inspecteren en anderen konden zich vermaken met selfies en een duckface samen met de plaatselijke jeugd.

Omkleden, opwarmen en de yell uit schreeuwen, we konden beginnen.

De volgende mochten aantreden in de basis :
Liza, Stephanie, Bo, Marjolein, Lisa, Kylie, Roos, Annelien, Carmen, Maud en Kelly. Op de bank zaten Nouk en Thea.

We begonnen goed aan de wedstrijd, beide ploegen waren fel en gingen ervoor. Sporting tikte goed over naar elkaar, en wij lieten hun wat meer komen. De wedstrijd ging gelijk gaand op. Er werden goede duels uitgevochten en aan  beide kanten kwamen er kansen. Na ongeveer 35 minuten werd de bal richting het doel van IJzendijke geschoten, Liza en Lisa en Bo konden alle drie de bal niet meer wegwerken waardoor de speelster van Sporting hem erin kon tikken. 1-0. Verder gebeurde er in de eerste helft niet veel meer waardoor we met een ruststand van 1-0 de kleedkamers ingingen.

Tweede helft.

We kwamen met goede moed uit de kleedkamer, we wilden hier niet met lege handen naar huis gaan. Toch kregen we al snel na rust een tegentreffer tegen. Hierdoor werd het 2-0. Na dit doelpunt hebben we meer druk gezet op Sporting’70. Thea kwam in het veld. Er kwamen kansen voor ons, maar toch gingen ze er niet in. Na een pingpong spel op het middenveld kwam de bal in de voeten van Carmen, zij tikte de bal mooi door naar de linkerhoek van het veld waar Thea de bal kon meenemen en  na een actie kon scoren. 2-1, door dit doelpunt kregen wij weer goede moed en voerden de druk verder op. Iedereen werd feller en ging harder de duels in. Nouk kwam het veld in. Door de opgevoerde druk van beide teams kwamen er meer ruimtes vrij. Thea werd weggestuurd richting het doel en kon de bal mooi binnen tikken. De vreugde was groot bij ons, maar we beseften ook dat we het veld nu klein moesten houden en niks meer mochten weggeven.  De duels werden harder en soms wat gemeen waardoor er wat speelsters geïrriteerd werden en een klein ruzietje ontstond. Gelukkig waren er dan de ervaren Emmaus bewoners die de rust bewaarden en Bo wat tot rust kregen. Na enkele minuten kwam Sporting opzetten met een snelle spits die de bal naar voren schoot, de bal werd weggeschoten maar werd tegen het been van Bo geschoten waardoor de bal weg kaatste en in de voeten van de spits kwam. Deze kon simpel binnen tikken. 3-2, een paar minuten na deze goal werd er afgefloten en was de eerste nederlaag van het seizoen een feit.

Al me al hebben we toch als team goed gevochten en alles gegeven wat we in ons hadden!

Na het douchen en optutten werd de bus weer gestart. Dit maal richting de Raayberg. Hier wachtte de dames van het tweede al op ons. Ondanks het verlies, hebben we toch als team gevochten en de derde helft hebben wij zeker en vast gewonnen, ook al zijn er hier en daar wat stukken weggevallen.

Aankomende twee weken zijn we vrij. Na een goede periode kunnen we even rusten en er op 5 december weer vol tegen aan gaan. Dan staat de verste wedstrijd op het programma. Namelijk tegen Klarenbeek.