Zouden we vandaag wel de eerste drie punten binnenhalen op Sportpark SteDoCo?

Stedoco VR1

7 november 2015 14:30

Velthoven, L.M.M. van

SteDoCo VR 1 - IJzendijke VR 1

Zaterdag 7 november gingen we op bezoek bij SteDoCo VR 1.

De ploeg uit Hoornaar staat een plek onder ons, namelijk op de tweede plek met 5 punten achterstand.

Tot op heden hadden we nog nooit gewonnen op Sportpark SteDoCo. Zouden we vandaag wel de eerste drie punten binnenhalen op Sportpark SteDoCo?

De volgende elf mochten aantreden aan de basis:

Liza, Stephanie, Bo, Marjolein, Lisa, Kylie, Roos, Annelien, Carmen, Maud en Thea.

Op de bank zaten:

Dewi, Nouk en Kelly.

We begonnen fel aan de wedstrijd, na 15 minuten kwamen we op voorsprong door een doelpunt van Carmen.

Maud zag de opening liggen bij Carmen, de pass kwam echter niet goed aan en de bal belande net buiten de zestien meter bij de keepster van SteDoCo.

De keepster schoot de bal echter ongelukkig tegen tegen Carmen aan, waardoor ze vervolgens rustig de bal in het doel van SteDoCo kon schieten.

Na het doelpunt verzwakten we. Het veld was te groot, waardoor we op het middenveld telkens een stapje te laat waren en de duels niet wonnen. We kwamen onder druk te staan. Echter creëerde SteDoCO geen grote kansen.

De dames van IJzendijke kwamen er twee keer goed uit met een counter.

Door een overname op het middenveld van Roos, kwamen we er goed uit. Roos kon goed doorlopen met de bal waardoor ze uiteindelijk een mooie pass op Carmen gaf. Carmen raakte de bal echter verkeerd, waardoor de bal naast het doel van SteDoCo beland.

De tweede grote kans was voor Roos, na een overname op het middenveld van Annelien, kwam de bal bij Roos in de zestien meter.

Roos haalde uit, het schot kon echter gekeerd worden door de keeper.

Na het missen van deze grote kansen, kreeg SteDoCo vlak voor rust een vrij trap.

Deze vrije trap werd door een volley binnen getrapt door een speelster van SteDoCo, waardoor we de rust ingingen met een gelijke stand.

Na rust nam SteDoCo het hef in handen. De ploeg uit Hoornaar had meer bal bezit en dit resulteerde ook in een grote kans.

De spits van SteDoCo schoot de bal echter langs het lege doel.

Er werd niet meer gescoord na rust, waardoor de einduitslag 1-1 was.

Het gat tussen de teams blijft hierdoor 5 punten.

Volgende week spelen we een nieuwe topwedstrijd tegen Sporting'70.