Er kan er ook maar 1 de knapste zijn op het veld he….

SVS VR1

31 oktober 2015 14:30

Saritas, F.

Zou SVS de sportiviteitsprijs winnen dit seizoen?

Zaterdag 31 oktober stond de thuiswedstrijd tegen SVS op het programma. Voorgaande wedstrijden tegen deze ploeg verliepen niet helemaal vlekkeloos. Op de een of andere manier liggen wij elkaar niet zo goed. Beide teams zijn dus ook gebrand om te winnen!
De laatste paar wedstrijden ging ons niveau wat naar beneden. Passes kwamen niet aan, werden weinig duels gewonnen en er werd niet goed verdedigd. Bij Wartburgia en UDO gingen we toch als winnaars het veld af. Dit kon niet blijven duren natuurlijk. Dit is genadeloos afgestraft in de bekerwedstrijd tegen Ter Leede vorige week, na 20 minuten stonden we al naar een 4-0 achterstand te kijken. Na een 7-0 ruststand, wat natuurlijk echt niet mag, is de eindstand 8-2 geworden. 2e helft werd er weer feller gevoetbald, we hoopten dan ook de lijn van de 2e helft tegen SVS voort te zetten.

De volgende 11 mochten aan treden:
Nouk, Bo, Maud, Thea, Annelien, Kylie, Stephanie, Carmen, Lisa, Marjolijn, Roos.
Met een nieuwe keeper en een leeftijd van 92 jaar in de punt moesten we de overwinning tegen SVS binnen gaan slepen.
Op de bank: Kelly, Maud, Marjolein

We begonnen de wedstrijd meteen lekker fel. In tegenstelling tot de laatste weken werden de duels nu wel gewonnen en dat maakt het voetballen een stuk makkelijker. In de 4e minuut werd Thea diep gestuurd aan de linker kant, na een mooie actie geeft ze een prima voorzet voor de goal. Waar Maud de kopbal eigenlijk al had moeten maken, maakte ze het in 2e instantie af. De keepster redde de kopbal, in de rebound werd het 1-0. Heerlijk begin! We zette vroeg druk op de verdediging, dit leidde er toe dat SVS nauwelijks kon opbouwen. In de spits bij SVS staan 2 snelle meiden, we moesten dus scherp blijven op de lange ballen. Zo’n bal viel er helaas eens goed over, de snelle spits was weg en schoot de 1-1 binnen. Domper, maar we voetbalden veel beter. Als we dit door zouden zetten, zouden de kansen echt wel komen. Het vroege druk zetten, gaf een grote kans aan Maud. Ze onderschepte de bal en kwam 1 op 1 met de keepster. De keepster won het. Daarna een gesmeerde aanval. Via Maud kwam de bal bij Carmen terecht, de bal was iets te hard waardoor Carmen net niet kon schieten. Volgende aanval weer via Carmen. Ze werd diep gestuurd door Maud en leverde een keurige voorzet af bij Thea, die zeeën van tijd kreeg. Ze schoot de 2-1 dan ook beheerst binnen.
Via een ingooi draaide Maud weg en speelde de bal in op Thea op de 16, ook zij draaide handig weg en schoot de 3-1 binnen! Gelukkig maar, want anders was het niet terug kaatsen van haar een hele discussie geworden ;).
3-1 was de ruststand.

2e helft met dezelfde 11 begonnen. We begonnen iets slordiger als de 1e helft. Passes kwamen minder goed aan en daardoor ontstonden er ook minder goede aanvallen. De strijd om de bal werd bij SVS steeds meer de strijd om de benen. De scheids gaf elke keer wel vrije trappen, maar hield zijn kaarten op zak. Dit weerhield de speelsters van SVS er niet van om steeds grovere overtredingen te maken. Gelukkig zijn we er zonder blessures van af gekomen!
Een keurige actie van Carmen die de bal mooi teruglegde in de hoek van 45 graden, gaf Annelien de mogelijkheid op 4-1 en die benutte ze ook.
Na een kwartier voetballen kwam Kelly in het veld voor Thea. Thea maakte haar tegenstandster nog even duidelijk dat ze even op het scorebord moest kijken om te zien dat ze toch echt 4-1 achter stond!
Roos werd diep gestuurd via de rechter kant, gaf de bal voor op Kelly. Zij schoot vanuit een moeilijke hoek raak uit die voorzet. De keepster plukte de bal achter de lijn weg. De scheids stond te ver weg om het zelf de beoordelen en de vlagger gaf hem natuurlijk niet. De stand bleef dus 4-1, daar waar het 5-1 had moeten zijn.
Laatste kwartier kwam Marjolein nog het veld in voor Lisa, die toch weer haar magnesium moet gaan pakken :D!
Nadat Roos nog even liet weten dat ze echt dacht dat SVS de sportiviteitsprijs ging pakken dit seizoen, werd haar nog even verteld dat ze echt niet de knapste was op dit veld. Er kan er ook maar 1 de knapste zijn op het veld he….

De eindstand: 4-1. Goed om te zien dat de duels weer werden gewonnen. De nummer 2, Sporting 70, laat punten liggen. We staan nu 5 punten los op Stedoco, de nieuwe nummer 2, dit is de ploeg waar we volgende week naar toe moeten! Als we deze lijn weer voortzetten, heb ik daar alle vertrouwen in!

Nog een klein puntje van kritiek op de meiden van SVS;
Wij hebben nog nooit zo’n vieze kleedkamer gezien, ongelooflijk hoe jullie dit hebben achtergelaten!! Prullenbak omgesmeten, alle troep overal. Beetje TRIEST!!!

Reporter: Maud K.
Ik geef de pen aan: Foksie!