Dansje voor de camera van Omroep Zeeland.

Wartburgia VR2

10 oktober 2015 14:30

Slabbekoorn, S.

Op 10 Oktober kwam Wartburgia op bezoek bij IJzendijke. Wartburgia staat niet hoog in de ranglijst, maar desalniettemin moesten we ze zeker niet onderschatten. Nadat we erachter kwam dat Latoya Jackson (latoya Mitchell), die de vorige keer ff door de verdediging heen liep, er niet was, konden we aan de wedstrijd beginnen.

Opstelling van deze week: Liza, Bo, Nouk, Mak, Stephanie, Kylie, Roos, Maud K, Annelien, Thea, Kelly, Carmen, Lisa en Maud V.

Eerste helft: 2-1

Nadat het fluitsignaal had geklonken begonnen we met vertrouwen aan de wedstrijd. We konden een paar keer de bal rondspelen, toen door een miscommunicatie de bal zo bij een vrije man van Wartburgia kwam. Deze aarzelde niet en nog binnen de 2e minuut lag de bal al in het net achter Liza (0-1). Door dit voorval waren we alleen maar meer gemotiveerd om dit tot een goed einde te brengen. En Nouk, die naast me op de bank zat, had er nog steeds alle vertrouwen in en wist zeker dat het goed ging komen, aldus Nouk. Niet veel later kwam de voorspelling uit, Carmen zette goed door op de linker flank en kreeg de bal voor het doel bij Kelly, Kelly stond met haar rug naar de goal en had zelf geen mogelijkheid om te schieten, ze legde de bal netjes terug op Anne, die de bal beheerst tussen de palen schoot (1-1). We speelden zelfverzekerd verder en door het goede druk zetten creëerden we enkele kansen die tevergeefs niet tot een doelpunt leidde. Tot het moment dat Annelien de bal voor haar voeten kreeg in de 35e minuut, een flink eind buiten de zestien, maar toch besloot ze om te schieten, en met geluk, de bal vloog prachtig over de keeper (2-1). Even later klonk het rustsignaal.

Tweede helft: 2-1

Nadat Guust alle puntjes op de i had gezet in de rust konden we weer terug het veld op. Wartburgia zette snel druk op ons en daardoor werden de ballen vaak naar voren geschoten. De tweede helft was chaotisch. De bal vloog van de ene helft van het veld naar de andere helft en aan echt voetballen kwamen we niet toe. Maar dat maakte niks uit, we vochten door om de 3 punten in IJzendijke te houden. We hadden een paar mooie acties en zelfs tot de laatste minuten hadden we kansen om te scoren, maar deze wilden er niet meer in. Gelukkig stond de verdediging sterk opgesteld en had Wartburgia geen kans om te scoren. Na 45 minuten te hebben gestreden klonk het eindsignaal en hadden we gewonnen met 2-1!

IJzendijke VR1 staat nog steeds bovenaan en om dit moois te vieren deden we nog een dansje voor de camera van Omroep Zeeland.

Maud Vesseur