Zeeuwse Tieke Buffeltjes

DSS VR2

3 oktober 2015 14:30

Lekatompessy, S.

De opstelling voor deze week: Kylie, Mak, Maud, Bo, Kelly, Stephanie, Roos, Annelien, Carmen F en Thea.

Het is voor de Zeeuwse Tieke Buffeltjes een heel eind rijden naar Haarlem. Maar des te meer we gemotiveerd zijn om de drie punten in de tas of koffer mee te nemen naar IJzendijke. Nadat onderweg de vliegtuigen boven ons hoofd hingen, we verdwaalde toeristen zagen en 300 stoplichten verder waren kwamen we eindelijk aan. De hobbelsmurf is echt onze steun en toeverlaat. Over de eilanden of niet we komen altijd netjes op tijd aan.

Voor de wedstrijd nog even de voorbespreking en nog voor de laatste keer de gemaakte afspraken doornemen.

Eerste helft: 0-1

We begonnen gemotiveerd en vol zelfvertrouwen aan de wedstrijd. DSS II staat op de tweede plaats met één wedstrijd minder gespeeld te hebben. Dus het was voor ons belangrijk om te winnen. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. In de eerste helft ging het redelijke gelijk op. Het begon wel erg rommelig, passes kwamen niet allemaal aan en steekballen konden makkelijk onderschept worden. DSS II was in de beginfase gevaarlijker door het spelen van de lange bal op de spits. Zij kwam meerdere malen alleen voor Liza te staan. Maar Liza wist alle inzetten te keren. Keepertje hoor! Ondanks dat het rommelig begon bleven we toch de vrije vrouw te zoeken. Na een paar verdwaalde afstandsschoten lukte het Thea om een Suarez goal te maken. De bal werd klaar gelegd rond de 16 en ze nam hem ineens op de slof. Bam in de kruising, keepster strekte zich nog maar kon er niet meer bij. Niet veel later floot de scheidsrechter, het was rust.

Tweede helft: 0-3

Wij domineerde in de tweede helft, behielden balbezit en waren vastbesloten om de score verder uit te breiden. Op een gegeven moment werd de bal werd vanachter uit doorgespeeld naar voren en kwam bij Thea terecht. Ze liet de bal eerst even stuiteren waarna ze hem subtiel op de slof nam. De keepster kon er niet meer bij en de bal viel in de verre hoek. We waren opgelucht want de 0-2 zorgt voor meer zekerheid. Ondanks de stand bleven we alert. Even later zorgde een mislukte 1-2 voor de opbouw van de 0-3. Thea overlapte en kon zo de bal strak voorgeven. Annelien en Roos stonden op scherp, het was Roos die kon toeslaan bij de tweede paal. DSS II deed nog een aantal pogingen maar het mocht niet baten. De drie punten gingen mee naar IJzendijke. In de tweede helft kwamen Maud V, Marjolein en Nouk erin voor Kylie, Carmen F en Bo. Ze vielen alle drie perfect in, sterk in duels en aanvallend ingesteld.

We mogen nog een week genieten van de eerste plaats. Volgende week treffen we Wartburgia VR2 in het mooie IJzendijke.