IJzendijke VR 1 – FC Rijnvogels VR 1

Rijnvogels VR1

26 september 2015 14:30

Jong, H.E. de

Vandaag kwam FC Rijnvogels uit Katwijk bij ons op bezoek, deze ploeg is op dit moment de koploper in onze competitie. Tot op heden hadden ze zelfs geen tegendoelpunt moeten incasseren. Hoe veel dit zegt na drie wedstrijden is natuurlijk de vraag.

Voor de warming up ging de disco iets te lang door in de kleedkamer en werden we tot de orde geroepen door onze trainer. We moesten toch in elk geval scherp aan de wedstrijd beginnen.

In de opstelling stonden deze week Maud K., Kylie, Kelly, Marjolein de M., Rosanne, Lisa, Liza, Carmen, Thea, Stephanie en Annelien.

Op de bank zaten Marjolein van I., Nouk en Maud V.

Na anderhalve minuut stonden we zowaar al op voorsprong. Carmen gooide vanaf de linkerkant in. De bal passeerde wat FC Rijnvogel speelsters en belandde zo voor de voeten van Thea die gelijk vrij kon schieten op goal. Ze schoot de bal subtiel in de korte hoek.
Dit was een mooi begin van de wedstrijd, maar we waren net op weg dus er kon nog van alles gebeuren.

FC Rijnvogels werd goed vastgezet door ons. Ze konden niet veel kanten op en wij domineerden vooral. Dit zorgde niet veel later voor de 2-0. Na een pass van Annelien kon Kelly alleen op de keepster afgaan. In eerste instantie pareerde de keepster de inzet, maar Kelly schoot de rebound alsnog in het doel.

Ons goede spel resulteerde in meerdere grote kansen die ongelukkig werden uitgespeeld of net het doel misten. Zo kwam Carmen een aantal keer goed door en stond Kylie erg vrij om een bal zo in te tikken.

Toch werd het voor rust nog 3-0. Een voorzet vanaf de rechterkant werd door een verdedigster van FC Rijnvogels prachtig op de eigen paal gekopt zodat Thea de bal nog voor het intikken had.

De eerste helft was van onze kant goed gevoetbald en we hadden nauwelijks iets weggegeven.

Na de rust waren we er op voorbereid dat de tegenstander toch in elk geval meer druk zou gaan zetten. Ze hadden inmiddels niks meer te verliezen.

We waren net begonnen toen Lisa na 17 seconden een wereldgoal maakte. Na de aftrap speelden we rustig even rond totdat Lisa de bal vanaf de middellijn naar voren poeierde. Roos riep nog ‘even rustig rondspelen’, maar Lisa had het al lang gezien. De keepster was te passeren via een lastige stuit zo over haar heen. Ze trachtte de bal nog voor de doellijn in te halen, maar door de enorme balsnelheid lukte dit niet meer. Lisa kon maar niet geloven dat ze had gescoord.

Nu zaten we natuurlijk helemaal op rozen. De tegenstander zette meer druk op ons, maar dit had weinig resultaat en anders was Liza attent met een paar goede reddingen.

Ongeveer een half uur voor tijd kwamen de drie wisselspeelsters in het veld. Het was even zoeken in de ‘nieuwe’ opstelling, maar even later was alles weer op orde en werd het zelfs 5-0. Een steekpass van Thea op Kelly, die vervolgens geen hoek kon uitkiezen en maar hard over de keepster heen schoot.

Vandaag hebben we vooral als team een goede wedstrijd gespeeld.

Na 4 wedstrijden spelen staan we met 10 punten bovenaan. Dit is in elk geval een mooi begin van de competitie, hopelijk kunnen we die lijn doortrekken.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DSS II in Haarlem op het programma.

Annelien van Hecke

Ik geef de pen door aan Kelly.