Pittig potje in Rhoon!

Rhoon VR1

19 september 2015 14:30

Lugtigheid, F.

Na een overwinning op Smerdiek en een gelijkspel tegen Zwervers, op 19 september een lastige uitwedstrijd in Rhoon. 6 punten uit de eerste 2 wedstrijden haalden de uit de hoofdklasse gedegradeerde Zuid-Hollandse dames.

Onder het bewind van Nico Aerssens traden we in 2011 nog eens met een 9-tal dames aan, dit maal werd er met een selectie van 14 speelsters richting Rotterdam afgereisd.

Een aantal eilanden en files later, maakten we ons klaar om voor het eerst 3 punten uit Rhoon mee naar Zeeland te nemen.

De volgende 11 stonden aan de aftrap op Sportpark "De Omloop"; Kelly, Rosanne, Bo, Liza, Stephanie, Kylie, Lisa, Carmen, Thea, Annelien, Marjolein de M.

De dugout werd ingenomen door Maud V, Nouk en Maud K. alias struukl.

Het eerste bedrijf ging gelijk op en leverde beide ploegen wat kansjes op.

Na een kwartier een aanval over rechts, waar de bal via Kelly bij Carmen terechtkwam. De verdedigsters van de rood-witten liepen allen naar de 1e paal, waardoor Thea met een zee van tijd en ruimte de bal bij de 2e paal kon aannemen en een hoekje uitkiezen.

De verrassende 0-1 werd koelbloedig gemaakt.

Hierna volgden nog een aantal mooie aanvallen met goed voetbal, maar leverden helaas geen uitbreiding van de score op.

Rhoon stelde daar regelmatig doorkomst via de flanken tegenover, maar wist het net voor rust niet te vinden.

De grote sterke spits van Rhoon werd veelvuldig gezocht, maar meeste aanvallen konden worden gekeerd. Daarbij stond Liza wederom overtuigend haar mannetje onder de lat.

Met een tevreden 0-1 ruststand werd de kleedkamer opgezocht.

Tegenvaller was het uitvallen van Rosanne met een enkelblessure. Zij kon de 2e helft helaas niet hervatten.

Maud K. werd haar vervanger.

2e helft ging de thuisploeg duidelijk op zoek naar de gelijkmaker. We kwamen onder druk en het spel werd erg onrustig.

Thea hinderde slim bij een vrije trap die een speelster van Rhoon snelde wilde nemen. Deze actie werd niet gewaardeerd, wat opzichtig natrappen tot gevolg had. De rode kaart kwam onvermijdelijk en volkomen terecht tevoorschijn.

De scheidsrechter kreeg het hierna druk met commentaar van de zijde van Rhoon.

Ondertussen kregen wij het steeds lastiger om de rust te bewaren en aan voetbal toe te komen.

De rode kaart zorgde ervoor dat Rhoon veel ruimte achterin moest weggeven. Uitvallen met overtal situaties werden slecht uitgespeeld waardoor het met de marge van 1 doelpunt onnodig lang spannend bleef.

Nouk kwam er nog in voor Kelly en Lisa haar kuiten werden bevrijd door een vervanging van Maud V.

10 minuten voor tijd leek de thuisploeg uit een corner de 1-1 te maken.

De nr. 9 had duidelijk voorbeeld genomen aan de echte mannen die schitteren tijdens het WK-rugby!

Met een flinke beuk liep zij de bal en keepster Liza de goal in.

De scheidsrechter ging verhaal halen bij onze grensrechter en werd ervan overtuigd dat dit een duidelijke overtreding was.

Geen gelijkmaker, maar een vrije trap. Hiermee sloeg de vlam in de pan!

Overtredingen in verschillende categorieën volgden snel. Annelien kwam goed weg door een charge op haar enkel enigszins aan te zien komen.  Grensrechter Piet moest het ontgelden door de complimenteuze aanvoerster met: "vuile NSB'er"!!

Uiteindelijk leverde de 2e helft 1 rode en 4 gele kaarten op voor de thuisploeg.

2 minuten voor tijd bracht een uitbraak ons op de bevrijdende 0-2.

Carmen rukte op langs de linkerkant en keek goed wie vrij stond voor de goal. Thea kreeg de bal bij de eerste paal aangespeeld en legde de bal zonder goed te raken in de verre hoek binnen. Geen pareltje, maar hij telde en de wedstrijd was eindelijk beslist.

De scheidsrechter floot kort hierna voor t einde van de gezellige 2e helft.

Auf wieder schnitzel!

Volgende week een thuiswedstrijd tegen Rijnvogels. De dames uit Katwijk hebben de maximale 9 punten binnen en hebben dit seizoen nog geen enkele tegentreffer moeten incasseren.. Kunnen wij onze ongeslagen reeks voortzetten?

Marjolein de Munck

De pen gaat naar Annelien